Jak vybudovat silnou osobní značku pro vaše fitko?

Jako trenér či majitel fitness centra se můžete domnívat, že jakmile na vašich webových stránkách vytvoříte poutavý obsah, automaticky na sebe nalákáte více klientů. Je ale důležité si uvědomit, že klienti vás nebudou kupovat jako produkt, ale jako značku. A aby něco takového fungovalo, je třeba vytvořit silnou osobní značku.

Jako trenér či majitel fitness centra se můžete domnívat, že jakmile na vašich webových stránkách vytvoříte poutavý obsah, automaticky na sebe nalákáte více klientů. Je ale důležité si uvědomit, že klienti vás nebudou kupovat jako produkt, ale jako značku. A aby něco takového fungovalo, je třeba vytvořit silnou osobní značku.

Osobní branding zahrnuje vývoj rozpoznatelného dojmu točícího se kolem toho, kdo jste a co děláte. Tento dojem zefektivňuje váš obrázek a dává vám příležitost komunikovat s potenciálními klienty způsobem, který je pro vás výhodný.

Jak vybudovat silnou osobní značku pro vaše fitko_01.jpg

Takový přístup zároveň láká lidi, aby se chtěli o vašich produktech a nabízených službách dozvědět více. Protože vaše osobní značka je pro vás jedinečná, vytvoří automaticky osobní zkušenost, kterou mohou vaši klienti společně s vámi porovnávat s tím, co zažili s jinými trenéry.

Vytvoření osobní značky, s níž bude vaše publikum úzce souviset (společné zájmy, koníčky, preference, požadavky, hodnoty), přivede nové klienty. Dobrá osobní značka vás odliší od konkurence a potencionální klienty přiměje k prozkoumání všech vašich služeb. Tím, jak budete svou osobní značku prezentovat, se budete významně podílet na tom, jak vás budou klienti vnímat, jak budete ve světě fitness úspěšní. Zařídíte si tak, že svou značku budete ovládat vy a nikdo jiný.

Jak vytvořit skvělou osobní značku?

K vybudování skvělé osobní značky existuje řada pomocných technik. Postupujte podle níže uvedených kroků a rozhodně nešlápnete vedle.

1. Najděte vlastní identifikátor

Definujte sami sebe, čím se odlišujete od ostatních trenérů a majitelů fitness. Budete se věnovat pouze tréninkovým lekcím nebo plánujete i prodej fitness pomůcek přes e-shop? Nabídněte to, v čem víte, že opravdu vynikáte. Zamyslete se nad svými dovednostmi, na jejichž rozvoji jste během kariéry dosud pracovali a prezentujte je. Nebo máte nějakou zkušenost, která vám pomůže se s ostatními lépe spojit? Na tyto dvě oblasti byste měli v prvé řadě zaměřit budování své osobní značky.

Jak vybudovat silnou osobní značku pro vaše fitko_02.jpg

2. Představte se jako osobnost

Kým opravdu jste? Vyzdvihněte své jedinečné a silné stránky a prezentujte sebe sama jako originální osobnost či společnost, která bude lákat a vybízet k následování.

Odpovězte si na tyto otázky:

  • Jaká je vaše osobnost? Máte rádi legraci nebo jste vážní či dokonce sarkastičtí?
  • Jaký je váš příběh? A jak s ním mohou souviset potencionální klienti?
  • Proč by si lidé vlastně měli zvolit zrovna vás?
  • Jak moc jste emotivní? Přímí?
  • Jak chcete, aby vás a vaši značku lidé vnímali?

Jakmile poznáte sebe sama, můžete začít kreativně pracovat a tvář i duši své značky vytvářet tak, aby ladila s vaší podstatou.

3. Vytvořte svou platformu

Pokud dosud nemáte vlastní webové stránky, přichází ten pravý čas nechat si je vytvořit. Web je totiž skvělým nástrojem k budování osobní značky, který může přilákat nové klienty. Zde by mělo být umístěno vaše jméno, název vašeho fitness a kontakt, aby s vámi uživatelé mohli navázat spojení. Pro osobní trenéry je dobrou strategií například používat skutečné jméno jako jméno domény. Lidé si vás podle toho dobře zapamatují. Rozhodně lépe, než když značku nazvete třeba Fitness pro lepší tělo. K představení osobní značky klientům skvěle poslouží také videa, na nichž můžete ukázat prostor vašeho fitness.

Jak vybudovat silnou osobní značku pro vaše fitko_03.jpg

4. Posilte aktiva

Jakmile zjistíte své jedinečné identifikační charakteristiky, nezastavujte se. Čím více rozumíte tomu, co děláte, tím důvěryhodněji budete působit a tím více klientů budete mít. Miroslav Jirčík, jednatel 3D FITNESS s.r.o. radí důmyslně identifikovat váš směr jako trenéra či majitele fitness. Obsah, který vytvoříte by měl posilnit vaši pozici na trhu a být tak jedinečným identifikátorem, který budou klienti vyhledávat. Projděte si například zajímavé weby jiných, známých trenérů či vyhlášených fitness center a inspirujte se. Ale buďte jedineční a originální, nekopírujte, pouze se inspirujte, jakými způsoby se lze prezentovat. Najděte způsoby, jak publiku přidat hodnotu vytvářením obsahu, který je v souladu s vaší osobní značkou. Sdílejte jej a prohlubte vztahy s vašimi následovníky.

5. Sdílejte svá tajemství a um

Využijte toho, co znáte, abyste se přiblížili svému publiku. Naučte se s ním sdílet své znalosti a um. Bude vám na nic, když budete všechno vědět a všemu rozumět, ale nebudete se o to umět s nikým podělit. Protože s takovou lidé nikdy nezjistí, jak moc jste dobří. A v dnešní době existuje spousta zajímavých způsobů, jak to provést – sociální média, podcasty, videa, blog se zajímavým obsahem atd. Použijte svou platformu k tomu, abyste ukázali, co znáte a umíte a přilákali k sobě podobně smýšlející publikum.

6. Zůstaňte věrní sobě

Nikdo nemá rád faleš. Každý trenér je jiný a má svůj osobitý styl. Nekopírujte. Buďte sami sebou. Od toho se odpíchněte a toho se držte. Zůstaňte věrni svým příběhům i klientům. Buďte si jistí vlastním stylem a tím, co vás odlišuje od ostatních, než abyste se snažili dělat něco, co už dělá někdo jiný. Buďte originální a nebojte se jít vlastní cestou. Vaše osobní značka bude originál a to vás odliší od davu.

Jak vybudovat silnou osobní značku pro vaše fitko_04.jpg

7. Nastavte své cíle

Jasná představa o osobních i profesionálních cílech pomůže určit, jakým projektům věnovat čas. Jako vodítko použijte své osobní hodnoty. Ty pomohou sladit aktivity s osobností a dovedností. Takovým cílem může být sebeprezentace prostřednictvím psaní článků pro různé magazíny nebo rovnou pro váš blog. Třeba se budete chtít objevit i v televizi, novinách nebo nějakém podcastu. Způsobů, jak zvýšit prestiž a atraktivitu osobní značky, existuje bezpočet. Nastavte své cíle a směřujte k nim své úsilí.

Chce to čas, ale stojí to za to

Vytvoření skvělé osobní značky nějakou dobu trvá. Nestane se to ze dne na den. Nakonec se ale vynaložené úsilí vyplatí. Vaše osobní značka vám totiž zůstane už navždy. A bude důvodem, který k vám bude táhnout stále nové klienty. Bude prezentovat vaši autenticitu i odborné znalosti. Se vším, co jsme teď vyjmenovali, musíte naložit, jak nejlíp můžete. Dalším krokem pak budou trochu techničtější věci, jako je samotné vytvoření webových stránek, vašeho loga a dalších propagačních materiálů. Také logo vám může vydržet navždy, proto je dobré do vaší corporate identity zainvestovat, ať vaše poslání a cíle náležitě prezentuje i hezký a profesionální vizuální styl.

Nevíte si rady s propagací? Vytvoříme vám grafické materiály od A do Z.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.