6 cest, jak se odlišit od jiných fitness klubů

Fitness průmysl postupuje vpřed mílovými kroky. Výjimečný růst zaznamenaly v posledních letech zejména koncepty butik fitness, a to ve formě franšíz pro soukromá tréninková studia i komerční kluby. Pro majitele fitness center to znamená neustále rostoucí konkurenci. V tomto směru existuje několik věcí, které vás mohou od ostatních klubů odlišit a díky nimž si klienti uvědomí, že právě vy jste pro ně tou nejlepší volbou.

Fitness průmysl postupuje vpřed mílovými kroky. Výjimečný růst zaznamenaly v posledních letech zejména koncepty butik fitness, a to ve formě franšíz pro soukromá tréninková studia i komerční kluby. Pro majitele fitness center to znamená neustále rostoucí konkurenci. V tomto směru existuje několik věcí, které vás mohou od ostatních klubů odlišit a díky nimž si klienti uvědomí, že právě vy jste pro ně tou nejlepší volbou.

6 cest, jak se odlišit od jiných fitness klubů 01.jpg

Klíčem k prosperitě je efektivně uchopený marketing. Ten vás do boje s ostatními kluby vybaví ostrými lokty, které se hodí zejména v případě, že v bezprostředním okolí nejste jediní. Ke konečnému rozhodnutí, k jakému klubu se klient nakonec přikloní, vede hned několik bodů. My vás dnes seznámíme se šesti zásadami, díky nimž se do mysli zákazníků váš klub zapíše jako to pravé místo pro trávení tréninkového času.

1. Definujte své „onlies“

Tohle slovo ve slovníku nenajdete. To ale neznamená, že nemá význam. Jedná se o faktory a funkce vašeho fitness centra, které máte a které jej činí specifickým a odlišným od ostatních. Jedinečné prvky, které klienti ocení.. Je důležité, abyste o nich věděli a abyste je uměli prodat potencionálním členům. Jak to ale provést? Vytvořte si seznam toho, co považujete ve vašem fitness centru za to NEJ, jako jsou třeba zařízení, programy, kolektiv, služby, obchodní filozofie nebo cokoliv dalšího, co by podle vás mělo být vyzdvihnuto a představte to klientům jako něco, co je pro ně nezbytné. Ukažte jim, jaký to pro ně bude mít přínos v případě, že se ve vašem fitness stanou členy.

2. Vytvořte a používejte svou USP

Jakmile budete mít seznam svých onlies, můžete určit svou USP (unique selling position, tedy jedinečnou prodejní pozici).  Bez vysvětlení toho, čím budou vaše jedinečné prvky budoucím členům prospěšné, nevytvoříte funkční hodnotu svého zařízení. Je proto nesmírně důležité, abyste zprávy o jedinečnosti využili pro prezentaci cen a vytvořili tak pro sebe vynikající prodejní pozici. V kombinaci s dalšími strategiemi diferenciace budete nejen schopni prodat své onlies, ale v mysli kupujícího se oproti konkurenci zapíšete jako společnost s transparentní a jasnou reklamou, za kterou se nebudou bát rozumně připlatit – když jim k tomu navíc nabídnete řadu atraktivních výhod.

6 cest, jak se odlišit od jiných fitness klubů 03.jpg

 Jedinečností fitness centra mohou být i úchvatné výhledy, které trénink zpestří.

3. Použijte nástroj se 4řetězovými body

Nástroj pro 4řetězové propojení zajišťuje, že konverzace, kterou jste zahájili s potenciálními členy, jsou informativní, inspirativní a přesvědčivé, s cílem udělat z nich členy aktuální, reálné. Toho docílíte propojením těchto 4 konverzačních bodů:

  • Vlastnosti: Mluvte o jedinečných vlastnostech svého klubu, díky nimž vyniká nad ostatními svého druhu. Řekněte jim svůj příběh..
  • Výhody: Vysvětlete, jaké výhody přinesou tyto vlastnosti konkrétně tomu, s kým mluvíte.
  • Odlišení: Uveďte, jak se tyto vlastnosti liší od čehokoliv, co by bylo možné najít v jiném klubu.
  • Ukončení zkušebního období: Zeptejte se, zda má pro dotyčného tato vlastnost hodnotu, a pokuste se z něj udělat člena.

Takovým způsobem můžete každý rozhovor přetvořit v efektivní prodejní konverzaci, která v různých prostředích a situacích přinese mnoho nových členů.

4. Poznejte konkurenci

Skuteční podnikatelé neznají pouze své vlastní podnikání, ale mají dokonalý přehled o celkové situaci na trhu. V rámci toho, mapují činnost konkurence i to, v čem se jí například nedaří, aby to u sebe mohli udělat jinak a získat tak významnou konkurenční výhodu. Při náboru nových členů můžete potom tyto rozdíly „prodat“ jako výjimečné benefity a užít je jako atraktivní lákadlo.

5. Zapracujte na autentičnosti – personálu, služeb i programů

Vaše podnikatelská filozofie odráží, kdo jste, čeho se snažíte dosáhnout a reprezentuje vaše základní hodnoty, zásady a cíle. Každý klub má jiný účel – ať už je zaměřen na nabírání svalů, ženské fitness, celkové wellness nebo fitko s vlastním e-shopem. Tento záměr bývá hlavním bodem, kterým se můžete lišit od jiných provozoven. Proto je důležité, aby personál sdílel tuto vizi, měl k jejímu šíření odpovídající vzdělání a povolení a byl schopen ji při jednání s budoucími členy klubu sdělit autentickým a konzistentním způsobem.

6 cest, jak se odlišit od jiných fitness klubů 02.jpeg

6. Vybudujte konzistentní a hluboký marketing

Konkurence se může na trhu prezentovat novým vybavením nebo nízkou cenou (což je dobré v případě, že je nejnižší ve městě). Existují ale mnohem efektivnější a úspěšnější strategie. Marketingové řešení, programy a služby, které nabízíte, sdělují skutečnost, že poskytujete něco, co milovníci fitness dosud nezažili. Propagace vašich jedinečných prvků a bodů diferenciace budou hrát při získávání nových klientů zřejmě tu největší roli. Protože lidé chtějí vědět, proč jim prospěje, když budou chodit cvičit zrovna k vám.

„Snaha přivést do svého klubu více nových členů a zapojit je takovým způsobem, aby se neustále vraceli a přiváděli další a další, je běh na dlouhou trať. Ale pokud vaši strategii i marketing uchopíte hned zkraje za ten správný konec, lze toho docílit mnohem rychleji. Mějte ale na paměti, že musíte svou práci milovat a vést své fitness i zaměstnance tím nejlepším způsobem, a především od srdce a klienti si vás najdou. Všechny další benefity budou jen příjemným zpestřením vaší nabídky a již zmíněným lákadlem pro klienty nové,“ říká Miroslav Jirčík, jednatel společnosti 3D FITNESS s.r.o..

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.