Na cestách ve hvězdné formě

Na téma „cestování“ najdete v internetovém světě nespočet citátů v nejrůznějších jazycích. K setkání s Miroslavem Jirčíkem, jednatelem společnosti 3D FITNESS, by se možná hodil výrok český a werichovský: „Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, cestuje přes všechny dálky, hlavně k sobě samému“. Dřív, než se totiž Miroslav Jirčík pustil v Čechách do podnikání v oblasti fitness, trénoval klienty na zaoceánských lodích, pracoval jako inspektor pro lodní společnosti Carnival, Royal Caribbean a další. Přečtěte si inspirativní rozhovor.

Na téma „cestování“ najdete v internetovém světě nespočet citátů v nejrůznějších jazycích. K setkání s Miroslavem Jirčíkem, jednatelem společnosti 3D FITNESS, by se možná hodil výrok český a werichovský: „Člověk, který cestuje s touhou dozvědět se, cestuje přes všechny dálky, hlavně k sobě samému“. Dřív, než se totiž náš host pustil v Čechách do podnikání v oblasti fitness, trénoval klienty na zaoceánských lodích, pracoval jako inspektor pro lodní společnosti Carnival, Royal Caribbean a další. Procestoval na 40 zemí, s jeho projekty ve fitness a wellness centrech se můžete setkat po celém světě. Je tedy víc než jisté, že přesně ví, co klient od hotelového fitness očekává…

Na cestách ve hvězdné formě_02.jpg

Zeptám se trošku jinak: pokud se očekávání klienta nesplní, může tenhle fakt znamenat, že si pro příští pobyt zvolí jiný typ hotelového servisu – tak moc je pro někoho pobyt ve fitku důležitý i na cestách?

Začal bych už od první chvíle, kdy klient zvažuje výběr hotelu. Požadavek na kvalitní fitness v rámci hotelového pobytu je stále intenzivnější. Klient, který preferuje zdravý životní styl, si přeje navázat na svůj standard i v destinaci, která může být vzdálena tisíce kilometrů od mateřského fitness centra. Vnímá, že hotelové fitness bude nabízet nižší množství strojů a rozsah nabídky, nechce však snížit svůj standard kvality, biomechaniky pohybu či technologií, které má ve svém klubu. Pokud tedy trénuje na moderních běhacích pásech s instalovanými technologiemi, prohlížeči zpráv, surfováním po internetu nebo řeší své pracovní emaily v pauzách mezi tréninkem, tak očekává, že tyto možnosti bude mít i v hotelu. Prezentace kvalitního fitness na hotelovém webu je tedy již první indicie, zda se klient pro náš hotel rozhodne, či nikoliv.

Jaké další momenty hrají roli?

Pokud se už klient rozhodne využít našich hotelových služeb spojených s kvalitním fitness, tak máme zhruba 7 sekund na to, nadchnout klienta a inspirovat ho pro trénink. Základem je absolutní čistota a bezpodmínečná funkčnost strojů. Doba, kdy jsme do hotelového fitness postavili jednu levnou multifunkční věž, základní běžecký pás a do rohu položili molitanovou podložku, jsou již skutečně historií.

Podívejme se na nejžhavější fitnessové trendy – které z nich by určitě v hotelovém fitness neměly chybět? Dovede si dneska ještě vůbec někdo představit život bez smart technologií?

Základním parametrem moderního fitness je výrazný důraz na vitalitu, komplexní zdraví a efektivní využití času při tréninkové jednotce. Hotelové fitness by mělo nabízet dostatečný prostor pro vytrvalostní aktivity jako je běh, jízda na kole, chůze po schodišti. Čili kvalitní kardio zóna je skutečným „must“ v hotelovém fitness. Stejný důraz je kladen na prostor pro protažení, strečink či praktikování jógy. Současný životní styl je protkaný moderními technologiemi, lidé žijí online a chtějí mít možnost sdílet každý svůj krok. Kvalitním tréninkem se každý rád pochlubí, neboť dobře trénovat je nyní skutečně „in“. Tréninkové portály umožňují klientům i trenérům sdílet svá data v reálném čase a podle potřeby upravovat tréninkový plán. Matrix Fitness například nabízí tuto platformu jako součást dodávky kardio strojů.

Na cestách ve hvězdné formě_01.jpg

S čím bychom měli ještě před realizací nového (nebo rekonstrukcí stávajícího) fitka počítat, co všechno přispívá k úspěchu projektu?

Bezesporu nejdůležitější částí úspěchu je perfektně odvedená práce v projektové přípravě. Správně zvolené dispoziční řešení a zasazení fitness do celkového hotelového komplexu je velmi důležitým parametrem. Bohužel občas můžeme vidět, že se fitness umístilo do míst, která jednoduše zbyla. Lokalita by měla inspirovat k pohybu, její dispozice by měla odrážet chuť do tréninku. Vlastní místo by mělo být vybráno rovněž s pečlivým zřetelem na navazující prostory. Při fitness tréninku mohou vznikat nepříjemné zvuky, které mohou být způsobeny pokládáním či odhazováním těžších závaží činek nebo cihliček ve strojích. Často pomíjené může být i rezonování vznikající běhacími pásy či jinými stroji pracujícími na vyšších frekvencích pohybu. Je tedy důležité podívat se na místo ze všech stran, vzít v úvahu okolní místnosti, ale i prostory pod i nad centrem, a to někdy i několik pater.

Což mi připomíná titulek skvělé divadelní hry „Nerušit, prosím“. V tomto případě mám ovšem na mysli například akustické řešení daného prostoru…

Dobrá akustika zabrání nejen nepříjemnému šíření zvuku, ale přispěje i k pohodovému tréninku. Kvalitní a správně zvolená podlaha je dominantní část celého interiéru a její parametry výrazně ovlivní interní pocit klienta – designově a také funkčně při vlastním cvičení. Denní světlo, dobře řešené odvětrání vzduchu v místnosti a kvalitní zvuková kulisa je samozřejmostí každého současného hotelového fitness.

Jedno z předních míst fitnessové hitparády si už pár let drží funkční trénink. V čem je tajemství jeho popularity a jaké místo má v hotelovém projektu?

Těší mne, že 3D FITNESS se dlouhodobě považuje za lídra v oblasti funkčního tréninku u nás a na Slovensku. Díky našemu dlouhodobému působení v zahraničí jsme představili celou řadu novinek včetně TRX či Total Gym. Lidé rádi využívají cvičení s váhou vlastního těla a je tedy dobré mít hrazdu pro zavěšení cvičence a rovněž místa, kam lze uchytit TRX, lano či jiný expander vhodný k tréninku. Nelze předpokládat, že v hotelovém fitness bude funkční zóna o rozloze několika desítek metrů čtverečních, ale atraktivně řešený prostor využitelný pro aktivní trénink či protažení bude vždy velmi vysoce klientsky ohodnocen.

Na cestách ve hvězdné formě_03.jpg

Úvodem jsme se zmínili o cestování – jaký je váš nejsilnější zážitek z hotelového fitness v zahraničí? Blíží se k takovému snovému projektu vybavení některého hotelu u nás?

Špičkové hotelové služby a komplexní řešení nabídky fitness i wellness je dlouhodobě výrazně ovlivněno mým povoláním osobního trenéra a následně inspektora fitness pro výletní zaoceánské lodě. Cruise line je jeden obrovský hotel s perfektně propracovaným systémem. Každá lodní společnost se zaměřuje na jinou cílovou skupinu a tomu zcela jednoznačně odpovídá nabídka služeb. Hotelové fitness nabízí vybavení nejvyšší kvality, a to včetně kardio strojů, rozsáhlé posilovny až po skupinové lekce. Veškeré služby jsou velmi úzce propojené se službou fyzioterapeutů a dalších služeb z oblasti wellness. Další výborné řešení hotelových služeb vnímám v Kanadě, a to na letištích, kde jsou hotelová fitness centra otevřena za přijatelný poplatek klientům čekajícím na svůj odlet se vstupem přímo z letištní haly – výborný servis, špičkově využitá lokalita a propracovaný business model. U nás se pozvolna objevují hotely zařízené velmi racionálním způsobem a se zřetelem na cílového klienta. Ne vždy je však maximálně využit potenciál hotelového fitness centra, čímž se prodlužuje návratnost vložené investice.

A protože jak známá moudrost praví, ke hvězdám nevede vyšlapaná cesta, měl by hotelový managament pro úspěch fitka také něco udělat. Třeba se vypravit za inspirací – na veletrh, na kongres…

Tenhle fakt vnímám jako skutečně českou slabinu. Osobně se každoročně účastním všech významných akcí v sektoru fitness po celém světě. Jsem pravidelným návštěvníkem konference IHRSA v USA, FIBO v Německu, CanFitPro v Kanadě či LIW v UK. Při těchto cestách vždy velmi marně hledám další rodáky. Dlouhodobě jsme v Praze pořádali největší fitness kongres ve střední Evropě a aktivně se účastnili výstav v Čechách i na Slovensku. Bohužel zájem managementu fitness center je velmi malý. Osobně tomu vůbec nerozumím a nerozumějí tomu ani naši partneři, se kterými dlouhodobě v zahraničí spolupracujeme. V USA či jinde ve světě je zcela běžné, že se majitelé velkých komplexů nebo řetězců otevřeně baví o svých problémech, diskutují legislativu, vzájemně se inspirují a sdílejí své poznatky. Svět nám má co nabídnout a je škoda této možnosti nevyužít.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.