Klíčové faktory návštěvnosti vašeho fitcentra – aneb jak si udržet spokojené členy

Rozhodli jsme se s vámi podělit o čísla, která jsou výsledkem posledních studií týkajících se členství. Hlavním cílem je si udržet širokou členskou základnu.

Dr. Melvin Hilston a Dr. Paul Bedford se rozhodli podělit o čísla, která jsou výsledkem jejich posledních studií týkajících se členství. Cílem je udržet si širokou členskou základnu. Dr. Melvin Hilston je odborník na práci s klienty i zákazníky a autor nejrozsáhlejší světové studie pojednávající o této problematice a Dr. Paul Bedford je docentem na University of Exeter, kde přednáší o psychické aktivitě a celkovém zdraví populace. Publikoval řadu studií pojednávajících o udržení členské základny. Nejznámější z nich pochází z roku 2001 a jmenuje se Winning the Retention Batt-le.

10 % online návštěvníků fitness klub nikdy nenavštíví doopravdy

Deset procent těch, kteří sledují klub online, jej reálně nikdy nenavštíví. Předtím, než členství zruší, si jej zakoupí na pouhé dva měsíce. Na rozdíl od nich členové, kteří navštíví klub online a potom osobně alespoň jednou, si většinou zakoupí členství na pět měsíců, než jej nakonec ukončí.
Co s tím? Vymýšlejte aktivity a lákadla, která členy donutí klub navštívit osobně a zaujmou je natolik, že se rozhodnou v navštěvování pokračovat.

6 měsíců trvá vytváření zvyku vracet se do fitness klubu

Zvyk je železná košile. Nejprve se ale musí vytvořit a pevně zakořenit v každodenní rutině. A o to právě jde – aby se cvičení stalo každodenní rutinou těch, kteří fitness klub navštěvují. Jakmile si totiž najde své místo v životě klientů, můžete si být jisti, že se sem budou rádi vracet. Protože si ze cvičení vytvoří určitý rituál a součástí tohoto rituálu bude i vaše fitko, kde to vlastně všechno začalo.

funkční zóna2

2 týdny je ta nejdelší možná doba od online návštěvy do návštěvy reálné

Jednoduše řečeno: Pokud váš klub zákazník nenavštíví do dvou týdnů od okamžiku, kdy se s ním seznámil na vašich webových stránkách, pravděpodobně jej již nenavštíví nikdy. Co z toho plyne? Dejte všechno do vytvoření atraktivních a efektivně pracujících webových stránek, stránek na facebooku, apod. Internet dnes žije, a pokud chcete, aby to žilo i ve vašem fitness centru, musíte to akceptovat a přizpůsobit se tomu.
Vžijte se do svých klientů. Zamyslete se, co by vás přimělo navštívit klub, na jehož webové stránky jste náhodou narazili. Co by vás zaujalo natolik, že byste se na to chtěli přijít podívat osobně?

Pokud váš klub klient navštíví znovu během 7 dnů od první návštěvy, máte vyhráno

Když klient svou návštěvu klubu opakuje do 7 dní od té první, je pravděpodobné, že s tím bude i nadále pokračovat. Tuto pravděpodobnost zvyšuje přátelský personál – respektive skutečnost, že s lidmi mluví, ptá se jich a stará se o ně.
Pro každých 12 interakcí s personálem, jeden člen, který by jinak odešel, zůstane alespoň jeden další měsíc. Přesto v oblasti fitness přibližně 50 % členů nedostává žádnou interakci s personálem. Pokud by toto číslo bylo sníženo na 10 %, průměrný výnos z členských příspěvků by se zvýšil přibližně o 36 %.

40 % přátel dělá rozdíl

Dlouho se věřilo, že členství člověka, který chodí cvičit s parťákem, vydrží mnohem déle než toho, kdo chodí cvičit sám. Nové studie ale potvrzují, že lidé, kteří si během prvních 3 měsíců navštěvování fitcentra našli v tomto místě kamarády, jsou pouze o 40 % méně náchylní k ukončení členství než ti, kteří tak neučinili.

MX14_LIFESTYLE_male-and-male_running-on-treadmill_back_sm

23% riziko odchodu členů, kteří používají sportovní aplikace

27 % návštěvníků fitcentra sportuje s nějakou mobilní aplikací, kde sdílí své výsledky. To se týká spíše mladších členů a také spíše členů mužských než ženských. Ohrožuje tato skutečnost členství? Pravdou je, že ne. Ovšem s jednou výjimkou: Ta se týká skupiny mužů nad 25 let používajících mobilní aplikace, u nichž hrozí 23% riziko odchodu a zrušení členství.

3 minuty mluvení trenéra mají skutečný dopad na chování cvičence

Čím více konverzace s trenérem povzbuzuje členy k tomu, aby vyjadřovali své vnímání osobních výhod, které jim přináší zvýšená návštěvnost tělocvičny, tím častěji ji také navštěvují. Konverzace přitom nemohou být moc dlouhé, aby členové stále byli schopni udržet ideální rovnováhu mezi pozorností a motivovaností. Ze studií vyplývá, že bohatě postačí pouhé 3 minuty.

Pokládejte členům otázky jako:

  • Proč myslíte, že je pro vás dobré, abyste cvičili?
  • Co vám cvičení přináší?
  • Jaké jsou pro vás 3 nejlepší důvody k pravidelnému tréninku?
  • Na stupnici od 0 – 10, jak moc jste motivovaní navštívit náš klub nejpozději v příštím týdnu?
  • Proč myslíte, že to tak je?
  • Co byste potřebovali, abyste příště zase přišli?
  • V čem vám můžeme pomoci?

Odpovězte nejprve sami sobě na to, na co se chcete ptát svých klientů. Svým odpovědím potom uzpůsobte přístup a zkuste se na celou věc podívat jejich očima. Co byste potřebovali vy k tomu, abyste odpověděli v korespondenci s tím, co chcete slyšet?

MX16_LIFESTYLE_COMM AMSTERDAM male-female_talking_side-angle_lores

Každý je jedinečný a každý potřebuje něco jiného

Když členové navštíví váš klub, mohou se setkat s řadou příjemných aspektů, ale také s řadou těch nepříjemných. Právě ty mohou velmi nepříznivě ovlivnit návštěvnost. Muži a ženy vykazují potřebnost odlišných přístupů. Jde o to najít mezi nimi rovnováhu a harmonii, která bude patrná již ode dveří. Jde o to, aby se v klubu každý návštěvník cítil dobře a rovnocenně. Jakmile se objeví náznak pocitů méněcennosti, dotyčný již pravděpodobně znovu nepřijde.

A právě proto potřebují ženy, které jsou celkově jemnější a mají tak mnohdy obavy z návštěvy „tvrdého mužského fitness“, poněkud citlivější vedení a přístup než jejich mužské protějšky. Žena od trenéra potřebuje, aby si s ní povídal, aby jí naslouchal, povzbuzoval a pomáhal. Svých cílů ráda dosahuje postupně a vytrvale. Muži naopak rádi překonávají výzvy. Nepotřebují tolik mluvit, tolik povzbuzovat. Potřebují vidět jasný cíl, velkou výzvu a dělat všechno proto, aby ji překonali. A potřebují k tomu mít odpovídající vybavení. Shrnuto, podtrženo: Ženy potřebují komunikovat, pro muže je stěžejní vybavení fitness klubu.

Samozřejmě, člověk od člověka se tato skutečnost může lišit, protože každý je jedinečný, a tak každý potřebuje i individuální přístup. Na trenérovi je, aby to poznal a uzpůsobil tomu trénink.

Klíčové faktory ovlivňující návštěvnost

Co říci na závěr? Návštěvnost klubu ovlivňuje řada faktorů. Celosvětově mezi ně můžeme zařadit věk členů, frekvenci jejich návštěv klubu, členské výhody a také samozřejmě cenu takového členství. Na majitelích klubů už potom je, jak tyto faktory upraví tak, aby členská základna byla co nejširší.

skoleni_funkcni_trenink-12-of-15

3D FITNESS – S láskou k pohybu

S tím vším vám rádi poradíme, protože v rámci našeho konceptu lásky k pohybu se ve 3D FITNESS nezabýváme pouze materiální stránkou výstavby fitness centra na klíč. Naše vybudovaná fitcentra totiž mají i duši. S jejím utvářením majitelům pomáháme pořádáním nejrůznějších akcí, workshopů a školení pro instruktory a trenéry. Na přání vám rádi sestavíme plán přímo na míru, který bude vycházet ze specifických potřeb vašeho klubu.

fitness na klic

S láskou k pohybu
3D FITNESS tým

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.