Fitness trendy – Co je „IN“, kde a proč IV
A jdeme do finále, poslední dopodrobna probrané oblasti, které ovlivňují současné evropské fitness, jsou tu právě teď pro vás.
A jdeme do finále, poslední dopodrobna probrané oblasti, které ovlivňují současné evropské fitness, jsou tu právě teď pro vás.
7. Využití technologie, internetové nabídky
Online členství je stále populárnější ve většině států Evropy a to nejen v Low-cost klubech. Jasným příkladem je Pure Fitness (Anglie), Fitness Hut (Portugalsko) a také Evo Fitness (Skandinávie), kde již nelze jinak než online podepsat členství v klubu. Placení za všechny služby kartou v klubu je nyní již samozřejmostí. Kompletní bezhotovostní transakce v klubu provozují McFit, Prime Time Fitness, Fresh Fitness a mnoho dalších. Klienti se sami starají o své klubové účty. V současné době lze již také zaznamenávat platby za vstup, členství či jednotlivé placené skupinové lekce přes SMS.
8. Skupinové cvičení (Les Mills, Zumba, Yoga, Pilates) a lekce s virtuálním trenérem
Celosvětové fenomény jako Les Mills nebo Zumba dokázaly a stále dokáží plnit sály skupinových lekcí. Je potřeba být vždy připraven na nové skupinové trendy a být dostatečně flexibilní s jejich implementací. Yoga a Pilates již neodmyslitelně patří do rozvrhu každého klubu. Novým trendem se stávají lekce s virtuálním trenérem. Finančně efektivní řešení nabízí variabilitu obtížnosti lekce se zachováním energetické atmosféry studia.
9. Low Cost kluby – růst a progres
Většinu států Evropy se již více či méně zapojila do nabídky nízkonákladových center. Tento sektor se rovněž stává více diverzifikovaný, a to nejen výší klubového členství, ale zejména rozsahem poskytovaných služeb. Je spousta možností jak využít předností Low-cost nebo je možné některé parametry implementovat do Vašeho stávajícího centra. Nicméně ne každý klient kouká na cenu jako na primární aspekt při výběru svého klubu. Statistiky hovoří, že pouze 10 % klientů je ochotno polevit ve svém standardu na úkor nižší ceny. Z tohoto důvodu je potřeba velmi kvalitně pracovat na svých službách, svém personálu a předčít očekávání svých klientů při každé jejich návštěvě.
10. Klubový servis – kvalita, image, důvěra členů
Pokud se chceme na první pohled oddělit od našich konkurentů anebo od Low cost klubů, je potřeba nastavit přesně pozorovatelný standard ve Vašem klubu. Je potřeba, aby klient zcela vnímal Vaši vizi a sdílel ji. Vnímal individuální přístup a dosahoval více či méně měřitelných výsledků.
Optimální je nastavení efektivní spolupráce se zdravotním sektorem, tedy s odbornými lékaři, fyzioterapeuty atd. Nastavené standardy musí být vnímány i mimo klub a musí být konzistentní ve své úrovni. Švýcarsko je lídrem v systému zvaném Qualicert, kdy zdravotní pojišťovny a korporace poskytují poměrnou úhradu poplatku za klubové členství či jednorázový poplatek v centru těm klientům, kteří pravidelně využívají služeb „certifikovaných“ fitness klubů. Tento model je nyní zaváděn rovněž v Německu a ostatních státech Evropy v rámci norem DIN.
Shrnutí
Je mnoho fitness řetězců a majitelů fitness klubů, kteří i ve zdánlivě složité ekonomické době dokáží vytvářet meziročně velmi atraktivních hospodářských výsledků. Stávají se inspirací pro stovky dalších. Díky efektivní spolupráci s národními či nadnárodními fitness asociacemi jako je celosvětový lídr IHRSA či regionální Česká komora fitness, jsou ochotni spolupracovat na rozvoji fitness a zdravého životního stylu.
*Jako zdroj pro články byly použity materiály a statistiky společnosti IHRSA
3D FITNESS s.r.o – zakládající člen České komory fitness a hrdý zástupce IHRSA pro ČR a SR