8 kroků, jak dostat do svého fitka více klientů

Kdo by nechtěl nové klienty… Pokud si nejste jistí, co udělat pro to, aby si vás našli, pak považujte tento článek za spojence.

Kdo by nechtěl nové klienty… Pokud si nejste jistí, co udělat pro to, aby si vás našli, pak považujte tento článek za spojence.

Chytněte je v síti

Že se bez sociálních sítí dnes těžko obejdete, to pro vás asi nebude žádnou novinkou. Nezapomeňte však, že „sociální sítě“ nikdy nespí. Jejich prostředí se neustále mění, a tak je dobré být v obraze. Čas od času vyrazte vy nebo vaši zaměstnanci na školení aktuálních trendů, stahujte si e-booky, případně investujte do odborníka, který vám bude spravovat například kampaně (pokud se na to opravdu necítíte nebo nemáte čas).

8 kroků, jak dostat do svého fitka více klientů 01.jpg

Podle nejnovějších informací můžete v ČR zasáhnout kampaněmi 5,1 milionu lidí, od 18 let výše je to 4,8 mil lidí. Poměr mužů a žen je 49:51 %. Pozoruhodné je, že Messanger má ještě větší zásah než samotný Facebook – 5,2 milionu lidí (z toho 4,9 mil. nad 18 let).

Náš tip: Instagram stále roste (kampaněmi lze zasáhnout už přes 2 miliony uživatelů, 54 % z nich je žen), LinkedIN dávno není jen o tom, že tam pověsíte životopis a propojíte se s lidmi – rovněž se chová jako sociální síť a budovat na ní firemní profil se vyplatí.

„Z toho všeho vyplývá, že i kdybyste neměli sociální sítě rádi, musíte jim věnovat profesionální pozornost vy sami nebo pověřit zaměstnance. Protože nebýt tam, kde jsou vaši zákazníci, to nedává smysl,“ říká odbornice na content Jana Divišová. Podle ní je jednou z největších chyb například plýtvání peněz na facebookové kampaně, které neodpovídají parametrům Facebooku. „Přitom existuje několik velice snadno použitelných nástrojů, díky nimž si ověříte, jestli Facebook kampaň správně pustí, jestli máme dostatečné rozlišení fotky, určité povolené procento textu na obrázku… Když tohle klientům vyprávím, často jen nevěřícně zírají, že podobnou informaci slyší poprvé.“ Další zajímavou možností je link-building, vzájemné propojení on-line aktivit s vašimi partnery. Funguje to zejména v případě, že máte lokální dodavatele.

6 nenápadných fitness zabijáků a rady jak se jim vyhnout_01.jpg

Ukažte se

Když už jsme u sociálních sítí… Buďte autentičtí. Momentky cvaknuté na mobil mohou pracovat ve váš prospěch lépe, než pečlivě připravené aranžmá. Fotografie dávejte vždy v odpovídajícím formátu. Jestliže tápete, vyhledavače vám poradí – zadejte například heslo: „facebook optimální rozměry fotografií“. Využívejte moderní nástroje komunikace, jako jsou například Stories na Instagramu. Věděli jste, že jakmile se Stories objevily, začal se průměrný čas návštěvy uživatele v této aplikaci zvyšovat a nyní je už přes půl hodiny? A jsme u toho znovu… Škoda Stories nedělat, když jsou mezi lidmi populární.

Každopádně počítejte s tím, že podnikáte v oboru, ve kterém anonymita škodí. Klientela půjde za vámi nebo za vašimi trenéry, zajímá ji váš příběh, musí vám uvěřit nasazení. Tak jako majitelům AS Fitness v Novém Jičíně, které otevíralo loni na podzim – sociální sítě sleduje už přes tisíc lidí, články na webu jsou osobní a odrážejí motivaci majitelů. AS Fitness celé realizovala společnost 3D FITNESS.

Přečtěte si rozhovor s majiteli Alešem Zedníkem a Silvií Szolnokyovou TADY.

AS Fitness_ (240).jpg

Osobní a ještě osobnější

Panther Gym Čakovice, který rovněž kompletně realizovala firma 3D FITNESS, získal nedávno tuto referenci od spokojeného klienta: „Super přístup jak na skupinkách, tak sólo... Moc děkuji, je mi potěšením se k vám vracet a po každém tréninku se těším na další. Díky!“

Podle slov spolumajitele fitka a zároveň trenéra Mirka Albrechta, tady vsadili na rodinnou atmosféru a osobní vazby s klienty, což se vyplácí. Klíčové je samozřejmě postavit tým. Hledání spolehlivých lektorů, kteří by vám pomohli budovat atmosféru klubu, to je často náročný úkol. Nejde jen o odbornost (o té za chvíli) – teď hovoříme o budování vztahů.

Náš tip: Jak si lépe zapamatovat jméno klienta. Jakmile ho vysloví při představení, zopakujte ho. „Těší mě, Jirko Stránský.“ Podle vědeckých studií máte o 20 % lepší vyhlídky, že si jméno uložíte do mozku. Ale jisté to samozřejmě není… Každopádně své klienty musíte znát (případně váš personál je musí znát) – jen tak je můžete požádat i o laskavosti typu: Jestli jste spokojený, napsal byste recenzi na náš Facebook?, sdílel příspěvek?, doporučil naše fitness ostatním?

4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu_04.jpg

Buďte jiní

Zmapujte služby konkurence a nabídněte něco navíc. Tady je jeden příklad z Fitness for Joy v Praze Modřanech. „Od září 2018 jsme pro pokročilé fitness cvičence přichystali zcela novou 90 minutovou skupinovou lekci na čerstvém vzduchu zvanou DRILL. Ta dokonale využívá venkovního prostředí pro rozvoj síly, dynamiky pohybu, běhu i funkčního cvičení pod odborným vedením Honzy Průchy, kterého znáte z běžeckých tréninků a Páji.“

Pro inspiraci se můžete dívat také na webových stránkách fitness center v zahraničí, jednou za rok se koná světový mega veletrh IHRSA a evropský veletrh FIBO. Letos ho hostí Cologne v termínu 4. – 7. dubna. Sejdeme se tam? „To mě vždycky mrzelo, že se majitelé českých fitness center na veletrhu málokdy ukážou. Jako by je inovace a nejnovější trendy snad ani nezajímaly. Přitom inspirace mohou pochytat spoustu a opravdu se posunout mílovými kroky před svou konkurenci,“ říká Miroslav Jirčík, jednatel 3D FITNESS.

Náš tip: Mrkněte, jakým svěžím způsobem pojali obsah Jakub Wurzel a Filip Raptopulos, kteří stojí za konceptem 3D FITNESS Academy (3DFA) v Praze na Letné. Více na: www.3dfa.cz

8 kroků, jak dostat do svého fitka více klientů 02.jpg

Inovujte

Také stroje a vybavení stárnou. V určitou chvíli je rozhodnutí investovat do revitalizace fitness tím nejlepším, které můžete udělat. A které se pak v tržbách vrátí. „O nutnosti revitalizace klubového fitness v našem hotelu jsme věděli poměrně dlouho dopředu, protože členům klubu chceme nabízet top komfort,“ říká Tomáš Linhart, majitel Park Hotel Benice a pokračuje: „Jasně vnímáme, že stejně jako jiné obory se i fitness sektor vyvíjí, přicházejí nové trendy, používají se jiné pomůcky a nářadí než dřív a mění se i poměrové plochy v rámci uspořádání fitka. Bylo tedy jasné, že po deseti letech provozu budeme tento krok směrem dopředu a ke zlepšení služeb pro naše klienty muset zvládnout.“

Celý rozhovor s Tomášem Linhartem a pohled do úplně nového fitka ve Benicích najdete ZDE.

Zkuste dinosaura - tisk

Jednu dobu to vypadalo, že on-line vytěsní všechna tištěná media. To se však nestalo, a proto ve vašem okolí zcela určitě vychází regionální tisk. Domluvte si schůzku a nabídněte se například jako autor poradny. Když nebudete trvat na tom, aby z každé druhé věty čišel název vašeho podniku, lidé z okolí si vás bezpochyby najdou.

Vyměňte letáky s podnikateli v okolí - není jediný důvod, proč by vaše letáky nemohly být v nedalekém kadeřnictví a letáky nedalekého kadeřnictví zase u vás…

Zařiďte si podporu z obecního úřadu – také úřady vydávají periodika a samozřejmě mají své webové stránky. Rozvoj podnikání v regionu patří mezi priority.

 

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.