7 tipů, jak se na léto dostat do kondice a shodit pár kil

Zima je pryč a léto se blíží. Jak shodit přebytečná kila ze zimních měsíců? Pokud jste ještě nezačali, tak teď je ten nejvyšší čas dostat se opět do kondice. Přečtěte si naše tipy.

Blíží se léto, a proto je třeba se dostat do kondice. Zima byla pro většinu z nás spíše neaktivním obdobím, kdy se většinu času pobývalo v teple domova. Někteří si během chladnějších měsíců dopřávali dokonce hodně odpočinku a vynechali většinu aktivit, které jsou v teplých měsících běžné. Pokud mezi ně patříte i vy, možná už pozorujete, že je to s vaší kondicí trochu nahnuté, a že nejspíše přibylo i nějaké to kilo navíc. A jestli jste ještě nezačali, tak teď je právě ten nejvyšší čas, s přebytečnými kily zatočit.

Je normální, že většina lidí přes zimu trochu přibere. V chladném počasí mají lidé tendenci přejídat se a zanedbávat pohyb nebo dokonce na čas úplně zastavit své cvičební rutiny. Odpočinek je zdravý, přínosný a nutný. Máme tu jaro s téměř už letním počasím. Je třeba se dostat opět do formy, ať se můžete v letních měsících pochlubit opět krásnou postavou a skvělou fyzičkou. Petr Peč, náš trenér z 3D FITNESS Academy, vám prozradí své tipy.

7 tipů, jak se na léto dostat do kondice a shodit pár kil

1. Konzumujte správná jídla

Začněte tím, že zhodnotíte dosavadní jídelníček. Chcete-li nějaká ta kila shodit nebo si váhu udržet, musíte na to chytře. V případě hubnutí by měl výdej převyšovat příjem, v případě udržování váhy by měly být misky vah vyrovnané. Začněte proto v kuchyni. Zamyslete se nad tím, co vlastně jíte. Pokud cítíte potřebu najíst se do sytosti, nemusíte nutně měnit objem stravy jen její složení. Snažte se, abyste konzumovali, pokud možno, co nejvíce potravin v přirozené neupravované formě. Hlídejte si množství tuků a konzervačních látek a jezte více zeleniny. „Držte na uzdě také sacharidy a především jednoduché cukry v pozdních hodinách. Pozor si dávejte zejména na alkohol, který je přímo nabitý jednoduchými cukry. Naštěstí skončilo období „oblíbených“ svařáků, punčů a grogů, které sice zahřály, ale dodaly tělu i obrovské množství kalorií. Pokud si přeci jen chcete občas dopřát nějaký ten drink, vyměňte pivo za víno. Ale pozor na množství, bohatě stačí jedna sklenička,“ říká trenér Petr Peč.

2. Zvyšte spotřebu bílkovin

Existuje důvod, proč odborníci na výživu doporučují zařadit při snídani více bílkovin. Je to kvůli zatížení organismu, kterému musíte celý den čelit. Je třeba zvýšit spotřebu bílkovin, které vás zasytí a poskytnou dostatek energie nutné pro celý den. Konzumace potravin s vyšším obsahem bílkovin navíc pomůže zmírnit vaše chutě.

3. Cvičte, kde se dá, i venku

Počasí nám opravdu přeje, a proto nezůstávejte jenom uvnitř fitka, ale vyrazte na trénink i do přírody. Je třeba tělo dostat opět do aktivního režimu, aby začalo spalovat tuky. Trénink ve fitku zkombinujte i s venkovními aktivitami. Zkuste pro začátek běh nebo chůzi. Pomůže vám to získat větší motivaci a dostat se pozvolna do formy na přicházející léto. Navíc pestrost vašich tréninků a pohybových aktivit vás začne určitě bavit natolik, že vám ani nepřijde, že jste opět začali naplno cvičit. Uvidíte, že nechtěná kila se budou shazovat téměř sama.

Petr Peč radí: kratší, ale častý pohyb je lepší, než jeden dlouhý výjezd na kole jednou za 14dní.

„Kombinujte venkovní běh s posilováním venku s vlastní váhou nebo s TRX. Trénink bude pestřejší a díky posilovací složce následně spálíte více kalorií,“ radí Petr Peč z týmu 3D FITNESS s.r.o.. „Nepřeceňujte také kalorický výdej některých pohybových aktivit. Odpoledne strávené na procházce neznamená, že pak v cíli můžete „vyplenit“ bufet „za odměnu“. Čistý čas strávený aktivitou může být výrazně nižší, při několika odpočinkových a občerstvovacích zastávkách, než celkový čas strávený samotnou chůzí, tím pádem i výdej je daleko nižší,“ dodává a upozorňuje: „pohyb v kratší délce trvání, ale častěji je lepší, udrží váš metabolismus ve vyšších obrátkách, než například jeden dlouhý výjezd na kole jednou za 14dní.“

Koupit TRX závěsný systém

4. Veďte si poznámky a plánujte

Nejlepší přehled o tom, co za den sníte, jak se hýbete a jak jde samotné shazování kil, budete mít, když si budete vést poznámky. Ať už to bude do chytrého telefonu, skrz nějakou fitness aplikaci nebo klasicky na papír. Jde o dobrého pomocníka. Zkuste se pak následně den ode dne zlepšovat a vynechávat malé „neřesti“ v jídelníčku, a naopak zaplňovat pohybem ty línější dny. Začněte třeba s pár minutami pohybu denně. Od desetiminutového cvičení se postupně dostanete na půl hodiny a potom klidně i na hodinu a více. Protože jak už cvičit začnete, budete se cítit skvěle a nebude se vám chtít jen tak přestat. Poznámky o denních aktivitách a stravě budou navíc motivační a budou vás pohánět ke stále lepším výsledkům.

5. Hydratujte své tělo

Někteří lidé zapomínají pít dostatek vody. Pitná voda ale může výrazně pomoci regulovat funkce těla. Kromě toho vám pomůže i zhubnout, protože hydratace může zajistit pocit spokojenosti a pomáhá také eliminovat chutě na něco nezdravého. Proto nezapomínejte pít!

6. Nejste v tom sami

Najděte si parťáka, s kterým budete cvičit a společně sdílet všechny úspěchy.

Je třeba si uvědomit, že v tom nejste sami. Zeptejte se třeba kamarádky, přítele, známého, … kohokoli blízkého, zda by se nechtěl připojit k vám. Přece jenom, ve dvou se to lépe táhne. Nemusíte spolu dělat úplně všechno, ale stačí si naplánovat třeba dvě, tři hlavní tréninkové aktivity, které budete společně, každý týden dodržovat. Už to, že jste domluveni s někým dalším, vás nenechá to jen tak zrušit. Navíc si budete moci vzájemně porovnávat vaše snažení a úspěchy. Ve zdravé míře můžete mezi sebou i soupeřit o lepší výsledky. Uvidíte, že zažijete spoustu zábavy, budete se cítit fit a shozená kila váš potěší.

7. Dostatečně spěte

Lidé, kteří mají nedostatek spánku, touží po jídle. Pokud chcete ještě před příchodem léta zapracovat a pár kil shodit, potřebujete se dostatečně vyspat. Spánek vám může pomoci získat zdravější a celkově hezčí tělo. K tomu, aby se buňky těla dostatečně regenerovaly a mozek správně fungoval, potřebujete spát přibližně 8 hodin. Pokud je organismus v dobré kondici, bude pro vás snazší vybrat si správné jídlo, dodržovat pitný režim a udržet si motivaci k pravidelnému pohybu.

Základním předpokladem trvalé redukce hmotnosti je zdravý životní styl. Je třeba si uvědomit, že pokud chcete zhubnout a získat perfektní kondici, měli byste přestat hladovět. Také je dobré pochopit, že ztráta hmotnosti se nestane přes noc a není v tomto směru dobré tlačit na pilu, spěchat a nutit se do dodržování extrémních opatření. Nejlepší krok, který můžete v tomto směru podniknout je přechod na zdravý životní styl. Když začnete ještě dnes, s příchodem letních měsíců jistě uvidíte první výsledky vašeho snažení.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.