Ramena už mě nebolí

Ramena se vyznačují velkým kloubním rozsahem a naopak postrádají dostatečnou stabilitu. To, ale neznamená, že bychom na mobilitu ramen měli zapomínat, ba právě naopak. Důležitost je zvolit tu správnou strategii pro kontrolu co největšího kloubního rozsahu pro zdravá a bezbolestná ramena.

Ramena se vyznačují velkým kloubním rozsahem a naopak postrádají dostatečnou stabilitu. To, ale neznamená, že bychom na mobilitu ramen měli zapomínat, ba právě naopak. Důležitost je zvolit tu správnou strategii pro kontrolu co největšího kloubního rozsahu pro zdravá a bezbolestná ramena.

Ramena.jpg

Jak na mobilitu ramen

V článku o strečinku zjistíte, jak je důležité pouze pasivně neprotahovat, ale pro zvětšení kloubního rozsahu zvolit více přístupů, a také jak je kloubní rozsah důležitý pro zdravý a kvalitní život. Vše vede k tomu, abychom naši CNS přesvědčili o tom, že si daný kloubní rozsah zasloužíme.

V dnešní dávce inspirace se podíváme na příklady izometrického zatížení v pozicích mimo normativní stav pro ramenní kloub. Tento přístup a tato část cvičení je jedním ze tří pilířů tréninku pro zdravá ramena.

Cílem těchto cvičení je:

  • Pasivně dosáhnout maximálního rozsahu kloubu

  • Využít nadzvednutí a dosažení ještě většího rozsahu

  • Snažit se tuto pozici aktivně udržet bez pasivní dopomoci

 

Jak na sílu ramen

Stojí za to zopakovat, že rameno se vyznačuje velkým rozsahem pohybu (mobilitou), která je vykoupena horší stabilitou. Nicméně pokud se na ramena zaměříte a budete se jim pravidelně věnovat v tréninku, tak můžete klidněji spát a určitě dokážete obě dvě složky (mobilitu a stabilitu) výrazně zlepšit.

V dalším videu pro vás máme pár tipů na TRX Duo Traineru. Nejvíce se dozvíte na našem školení Stabilizace ramenního a kyčelního kloubu.

Základní pravidla pro posilování ramen:

  • Začněte stabilizací a izometrií

  • Flexe a extenze - později i v jiných úhlech

  • Vnitřní a vnější rotace v izometrii

  • Méně je více - v pravidelnosti je síla

 

Školení - VÝVOJOVÁ KINEZIOLOGIE VE FITNESS

 

 


 

autor: Jakub Wurzel, master trenér 3D FITNESS Academy

www.3dfa.cz

 

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.

Získejte E-Book zdarma

Zadejte svůj e-mail a obdržíte komplexní návod, jak bezpečně a úspěšně obnovit provoz Vašeho fitness centra.

Přihlášením souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a se zpracováním osobních údajů.