Psychologie barev ve fitness

Barevné odlišení fitness vybavení plní mnohem důležitější funkci, než byste si možná mohli myslet. Červená je barva hněvu, modrá uklidňuje – to jsou zaběhlá klišé, která si s konkrétními barvami řada z nás spojuje. Ve fitness odvětví ale hrají barvy mnohem významnější roli a pro cvičence dokáží mnohem více než „jen“ vyvolat určité emocinální reakce.

Barevné odlišení fitness vybavení plní mnohem důležitější funkci, než byste si možná mohli myslet. Červená je barva hněvu, modrá uklidňuje – to jsou zaběhlá klišé, která si s konkrétními barvami řada z nás spojuje. Ve fitness odvětví ale hrají barvy mnohem významnější roli a pro cvičence dokáží mnohem více než „jen“ vyvolat určité emocinální reakce.

Psychologie barev ve fitness (2).png

VÝHODY FITNESS PSYCHOLOGIE

Výzkum publikovaný ve Frontiers of Psychology ukazuje, že koordinace barev ve skutečnosti na emoce působí mnohem méně, než si mnozí myslí. Zejména ve fitness odvětví může mít barevné označení mnohem větší význam. Pro udržení členů je totiž nezbytné podat jim jasné instrukce, jaké vybavení a kdy použít a barevné odlišení jednotlivých kusů nářadí může tuto zásadní záležitost v mnohém usnadnit a zpřehlednit.

Psychologie barev ve fitness (3).jpg

Psychologie barev ve fitness (6).jpg

3D FITNESS REALIZUJE NEJATRAKTIVNĚJŠÍ FUNKČNÍ ZÓNY V ČR
A KDY ZREALIZUJEME I VÁŠ SEN?

Psychologie barev ve fitness (1).png

FUNKCE BAREV V DESIGNU FITNESS

Znalost je klíčem k vytváření pozitivních zkušeností, což platí i pro věc využívání barev jako hybné síly pro členy, jimž mohou pomoci s orientací v prostoru a usnadnit samotný trénink. Identifikace konkrétního vybavení s pomocí barev zvyšuje celkovou bezpečnost ve fitness centru za současného navádění k lepšímu pochopení, co s tím či oním kusem či pomůckou přesně a správně provádět.

Barevné schéma Escape v celé škále produktů nabízí trenérům i členům řadu výhod. Ať už se jedná o konkrétní tréninkový nástroj, jako je bulgarian bag, corebag nebo sandbag, nebo o širší barevná schémata, která lze aplikovat na všemožné cvičební pomůcky a funkční nářadí.

Psychologie barev ve fitness a.jpg

Psychologie barev ve fitness (2).jpg

Psychologie barev ve fitness (3).png

„Seřazení barev jako je zelená, modrá, červená, šedá a černá, má sloužit jako rychlý ukazatel pro uživatele i trenéry, kteří díky nim snadno identifikují správný produkt, který vyhovuje jejich potřebám a cílům,“ vysvětluje Ritchie Januszek, vedoucí produktového vývoje ve společnosti Escape.

„Barevné kódování jsme neaplikovali pouze na závaží, ale také na pomůcky jako je plyosoft – menší krabice jsou zelené, modrá je střední a nejvyšší je červená.“

Psychologie barev ve fitness (8).jpg

Psychologie barev ve fitness (5).jpg

Psychologie barev ve fitness (1).jpg

Psychologie barev ve fitness (4).jpg

Odlišení vybavení s pomocí barev pomáhá členům také s rozpoznáním účelu, jemuž daná věc slouží. „Pomáhá s rozložením pomůcek do různých zón a oblastí,“ dodává Miroslav Jirčík, jednatel společnosti 3D FITNESS. „Zóna pro začátečníky může být například zelená a modrá, pro pokročilé naopak červená a černá – tedy plná vybavení v těchto barvách. Navíc lze zatraktivnit fitness klub například i různě barevným osvětlením, které jednotlivým druhům tréninku dodá na atmosféře.“

Jaká jsou důležitá znamení, že funkční zóna funguje?

 
Pokud chcete zjistit, jak vám Escape může pomoci se zlepšením návratnosti investic a přetvořit váš fitness prostor podle vašich představ, zjistěte o ECSAPE VÍCE. Neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám představíme zajímavá řešení i pro vaše fitness.

Psychologie barev ve fitness (7).jpg

 

Pomůžeme Vám vytvořit barevný a atraktivní fitness klub. Máte zájem?

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.