Motivace klientů – cesta k plnému fitness centru
Každý majitel fitness centra stojí před zásadním problémem: jak získat nové klienty a hlavně, jak si je udržet? Pojďte se s námi podívat jak toho docílit. Podle Brian Gagna to je velmi těžká, nikoli však nemožná práce.
Každý majitel fitness centra stojí před zásadním problémem: jak získat nové klienty a hlavně, jak si je udržet.
Čísla jsou pěkná věc a když se denní návštěvnost vyšplhá nad průměr, může se majitel klubu pousmát nad dobrým dnem. Když jsou čísla nadprůměrná celý týden, může vyrazit na dobrou večeři. Když jsou čísla dvakrát větší než minulý měsíc, má důvod k oslavě. Klientům se evidentně v jeho fitness centrum líbí, chodí cvičit pravidelně a vypadají spokojeně.
Jak toho ale docílit? Podle Brian Gagna to je velmi těžká, nikoli však nemožná práce.
přilákat nové klienty → motivovat je → vyvolat pocit sounáležitosti → spokojený a usměvavý klient → loajální a stálá klientela
Jak získat stálou klientelu vysvětluje Gagne na příkladu s kbelíkem vody:
Pokud máte v kbelíku díru, voda vždycky vyteče. A to je podle Gagna podobné jako se ztrátou klientů. Když vodu – nebo v našem případě klienty – nalijete dovnitř, něco nebo někoho ztratíte. Čím větší ta díra bude nebo čím bude blíž dna, tím bude ztráta větší. A manažer klubu se může snažit jak chce, pokud ale díru nezalepí, vždycky o někoho přijde.
Způsobů, jak tu díru zacpat, vyjmenovává Gagne hned několik. Doporučuje tři základní:
- motivace
- zábava
- loajalita
Klient by měl získat vztah k lekci, kterou si vybral a která ho baví. Stejně tak by měl získat vztah ke klubu, kam chodí a který mu pomáhá k vytyčenému cíli a cítí se tam dobře. Každý trenér, manažer i majitel klubu chce, aby klienta cvičení bavilo a nakonec tak dosáhl vytoužených výsledků.
Klient, který je spokojený nejen s lekcí, ale hlavně s celým fitness programem, se rád vrací. A vrací se často, pravidelně, dlouhodobě.
Brian Gagne, CEO Les Mills
Brian Gagne je výkonným ředitelem Les Mill USA. Víc než 20 let se pohybuje ve světě fitness a zdravého životního stylu. Dřív působil ve firmě Fitness Corp., kde měl na starosti oblast fitness managementu a nesl přímou zodpovědnost za vedení účtů, poskytování služeb, provozu, zlepšování podnikových procesů a řízení změn. Gagne získal bakalářský titul v oboru kineziologie a Master of Science ve fyziologii cvičení.
Zdroj: www.clubindustry.com