Kliky 25x jinak – VIDEO. Které opravdu zvládnete?

Video, které se na inetenetu tváří jako mimořádně atraktivní, nemusí být vždycky přínosem. Jasně… Určitě se můžete inspirovat všemi 25 provedeními kliku. Jenže otázkou zůstává, JAK zdánlivě jednoduchý cvik provedete. To je alfa a omega.

Kliky 25 x jinak - VIDEO. Které opravdu zvládnete?

Video, které se na inetenetu tváří jako mimořádně atraktivní, nemusí být vždycky přínosem. Jasně… Určitě se můžete inspirovat všemi 25 provedeními kliku. Jenže otázkou zůstává, JAK zdánlivě jednoduchý cvik provedete. To je alfa a omega.

Ukázali jsme video špičkovým master trenérům. Reakce byly v zásadě shodné. Jde především o správné provedení.

Na „obyčejném“ kliku, můžete shořet jako papír  

a když vyváznete z dlouhodobě nezvládnuté techniky bez poškozeného zdraví, můžete si gratulovat.

Master trenér Honza Hutnan, který působí v Austrálii (přečtěte si jeho Blog TADY) poznamenal:

Pro mě jsou všechny varianty dobré a přijatelné

„Věřím, že neexistuje špatný a dobrý cvik. I ten nejlepší způsob, jak dělat kliky, může být pro někoho nebezpečný. Všechno záleží na individuálním posouzení. Pro mě je klik složitá otázka, dokázal bych o něm mluvit hodiny. Nejčastější chyby, kterých se lidé dopouštějí?

Často špatně volí obtížnost. Ne každý si může dovolit klasické kliky na zemi ve vodorovné poloze. Je potřeba zvolit stupeň obtížnosti v závislosti na individuálním fitness levelu. Někteří lidé by měli začít s rukama výš, než jsou nohy a jiní naopak. Další podstatnou věcí je úhel loktu. Ve většině případů je důležité, aby lokty nebyly v dolní poloze v úrovni s rameny. Lokty by měly být v úhlu 45 stupňů. Tím nejen předejeme zranění ramenního pletence, ale také účinně zapojíme lopatky ve spěru od a k páteři. To je klíčové pro zdraví ramen. Mnozí lidé chybují v nevhodně zvolené intenzitě kliku. Síla, plyometrie, energie… každý tréninkový koncept vyžaduje jiné časování pohybu dolů a nahoru.“

Dárky na Vánoce

Vašek Rázl video napřed posoudil hodně skepticky

„Pět nevyberu ani náhodou, ale tři. 6, 2, 7. Ta sedmička je ale provedená bídně! Lopatky a hrudník musí vytvořit funkční spojení, takže lopatky nesmějí jít k sobě (tady se zdá, že obstála jakž takž ta dvojika). Při pohybu vzhůru musí být motivace k napřímení (to jsem neviděl ani u jednoho cviku).Obtížnost můžu zvyšovat až docílím perfektního provedení o stupeň níž, jinak mi provedení vyšší náročnosti nedává smysl.“

Pak se ale rozhodl podívat se ještě jednou a nenechat se ovlivnit konkrétním špatným provedením (To by se ten borec na videu asi divil…):  „Každý cvik, každý pohyb může být udělán ideálně, hůře a nebo úplně nevhodně. V případě kvalitního provedení přidávám ještě 23 a 24.“

Mohlo by vás zajímat:

Cviky s vahou vlastního těla. THE BEST OF

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.