Jóga a TRX - balanční pozice

Rovnováha nebo balance chcete-li je dovednost. Je to průřezové téma pro sílu, stabilitu a koordinaci. Když půjdeme k jádru pudla, tak hlavním činovníkem je CNS (centrální nervová soustava). TRX je skvělým pomocníkem při procvičování jógových balančních pozic.

Rovnováha nebo balance chcete-li je dovednost. Je to průřezové téma pro sílu, stabilitu a koordinaci. Když půjdeme k jádru pudla, tak hlavním činovníkem je CNS (centrální nervová soustava). TRX je skvělým pomocníkem při procvičování jógových balančních pozic.

TRX for yoga.jpg

TRX for Yoga pozice/pohyby jsou skvělou cestou k hlubšímu pochopení a navnímání efektivního tréninku. Tento koncept nám dává možnost vytvořit unikátní flow program opřený o stabilní základy funkčního a zdravého pohybu.

Dnes si více posvítíme na balanční pozice. Rovnováha nebo balance, chcete-li, je dovednost. Je to průřezové téma pro sílu, stabilitu a koordinaci. Když půjdeme k jádru pudla, tak hlavním činovníkem je CNS (centrální nervová soustava). Pohybový aparát pak už je vykoná to, co dostane za úkol. A ty úkoly se musí opakovat pravidelně, mít dostatečnou intenzitu (obtížnost) a taky délku trvání.

  • Pravidelnost

Pokud se chcete cítit lépe v balančních pozicích, tak je musíte zkoušet. Pravidelně. Je to jako čistění zubů. Tuhle větu už od nás znáte. Každý den a pár minut. Ne jednou týdně na 30 minut. 

  • Intenzita

Pravidelnost je prvním krokem. Intenzita nebo obtížnost je krokem druhým. Můžete začít v balančích pozicích na jedné noze s oporou na druhé. Důležité je postupně přidávat. TRX je skvělým nástrojem pro progresi cviků. Změna úhlu těla, úchopu nebo spojení více cviků do takového flow.

  • Délka trvání

Máte pravidelnost a intenzitu jógových cviků. Už vám chybí jen cvičením strávit nějaký čas a pozice si tzv. zasloužit. Je pěkné, že děláte každý den těžší pozici stoje na jedné noze, ve které vydržíte pár vteřin. Pche! Potřebujete si pozici navnímat a být v ní déle. Cítit takové to správné štipkání ve svalech, naučit se prodýchat a pozici/cvik si užít. Zkoušejte nepočítat opakování ale dech a postupně jej prohlubovat a hrát si s tempem dýchání. Nezapomínejte ale na správné provedení.

 

Školení - TRX FOR YOGA

 

 


 

autor: Michaela Raptopulu, trenérka 3D FITNESS Academy

www.3dfa.cz

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.

Získejte E-Book zdarma

Zadejte svůj e-mail a obdržíte komplexní návod, jak bezpečně a úspěšně obnovit provoz Vašeho fitness centra.

Přihlášením souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a se zpracováním osobních údajů.