Jak začít v posilovně. 10 tipů, jak začít jinak a lépe

Nestyďte se, že jste nadšeně vletěli do posilovny a byli jste na sebe příliš tvrdí tak, že vám již ke konci tréninku docházely síly a domů jste málem nezvládli odejít po svých. Velká škoda by byla, kdybyste se tam už nevrátili, abyste sami sobě dokázali, že to umíte dělat jinak a lépe. Co je tedy důležité k tomu, abyste vytrvali?

Nestyďte se, že jste nadšeně vletěli do posilovny, byli jste na sebe příliš tvrdí tak, že vám již ke konci tréninku docházely síly a domů jste málem nezvládli odejít po svých. Velká škoda by byla, kdybyste se tam už nevrátili, abyste sami sobě dokázali, že to umíte dělat jinak a lépe.

  • Z fitka se totiž nemusíte vždycky vracet úplně sedření tak, že nejste další dva týdny schopni chodit.
  • Nemusíte se vracet ani znechucení těmi svalovci, kteří se místo cvičení raději prohlížejí v zrcadlech.
  • Nic z toho nemusíte.
  • Stačí si vybrat – něco jiného, něco svého. Najít si to, co vás na cvičení bude skutečně bavit.

Abychom vám tento výběr usnadnili, přinášíme 10 užitečných tipů. Dodržujte je a nemusíte se obávat, že byste si cvičení v posilovně ještě někdy znechutili.

Co je tedy důležité k tomu, abyste vytrvali?

1. Konzistence

Ani Řím nebyl postaven za jeden den. Totéž platí i pro váš pekáč buchet, na kterém usilovně pracujete a on se stále ne a ne vyklubat. Konzistence přináší divy. Je lepší zajít do posilovny pravidelně 2× týdně, než nárazově několik dní za sebou. Bez práce nejsou koláče, což bychom v našem slangu mohli přeformulovat na bez práce nejsou břicháče. Pravidelnost a vytrvalost je to, co vás dovede k úspěchu.
Pokud jste se zatím nedostali do fáze, kdy chodíte trénovat z lásky k pohybu samotnému, vymyslete si nějakou motivaci, díky níž se budete na cvičení více těšit. Odměňte se například saunou, párou, dobrým a kvalitním doplňkem stravy nebo novým fitness oblečením.

2. Plán

Mějte plán. Bez něj se totiž nikdy nedostanete ke kýženým výsledkům. Když jedete někam na výlet, také si přeci předem naplánujete cíl a trasu, po níž se tam dopravíte. Rozhodně nesednete do auta a nebudete bezcílně bloumat tam a zase zpátky. Stejné je to s tréninkovým plánem. Pokud nemáte dostatek znalostí a zkušeností, poraďte se s nějakým profi trenérem a nechte si sestavit cvičební plán přímo sobě na míru. Sami uvidíte, jak snáze potom všechno půjde a jak rychleji dosáhnete toho, o co usilujete.

MX16_LIFESTYLE_COMM AMSTERDAM male-female_talking_side-angle_lores

3. Realistické cíle

Nastavujte pouze takové cíle, které můžete zvládnout. Jejich postupné překonávání vás bude motivovat k setrvalému postupu vpřed. Uvidíte, co jste schopni dokázat a budete mít chuť k tomu překonávat své vlastní limity stále dál a dál.
Místo rozhodnutí, že do 2 měsíců zhubnete 20 kg, si stanovte, že budete každý týden 2× navštěvovat posilovnu a pokusíte se za měsíc dát dolů alespoň 3 kg. S takovým přístupem se na své vysněné číslo dostanete dříve, než byste si možná mohli myslet. A mnohem příjemněji.

4. Sparring partner

Najděte si parťáka, který vás podpoří ve vašem snažení a bude s vámi absolvovat všechny úkony, které vás potkají při cestě za hezčím tělem. Měl by to být někdo, na koho se můžete spolehnout, komu věříte a kdo sdílí vaše nadšení pro věc a také cíl vašeho snažení. Můžete se vzájemně motivovat, povzbuzovat, nebo i napomínat, když to bude nezbytně nutné.

MX14_LIFESTYLE_male-and-male_running-on-treadmill_back_sm

5. Přizpůsobit svůj život tréninku

Jednou z největších chyb, na níž velmi často veškerá snaha ztroskotává, je fakt, že lidé plánují svůj trénink podle svého života. Potom často dochází k nutným vynecháním, třeba kvůli rodinné oslavě, velké poradě, nebo náhlé služební cestě. Což je problém – vzpomeňme na bod číslo 1 – pravidelnost a vytrvalost jsou tím, co nás dovede k úspěchu.
Zkuste to jinak – plánujte svůj život podle svého tréninku. To neznamená, že budete odříkat účast na rodinných oslavách, nebudete chodit na porady a jezdit na služební cesty. Stačí si určit 2 nebo 3 termíny, které budou náležet tréninku a přes to zkrátka nepojede vlak. Na oslavu můžete přijít později, porada se dá někdy přehodit a i na služební cestě jistě najdete způsob, jak si svou pravidelnou dávku pohybu můžete vykompenzovat.
Je to vlastně šíleně jednoduché – jen stačí chtít.

6. Zábava

Svět sportu je přece úžasné a zábavné místo, kde si každý vybere to, co mu sedne nejvíce! Radujte se z toho, že můžete být součástí něčeho tak dynamického! Vyzkoušejte všechno a sami se rozhodněte, čemu budete pravidelně věnovat svůj čas a energii.
Rádi tancujete a pohupujete se v rytmu živé hudby? Zajděte na zumbu, nebo aerobik!
Nebo jste spíše na vytrvalostní sporty a dlouhé tratě? Zkuste běh (běžecký pás), kolo (indoor cycling), nebo plavání.
Rádi se zničíte, zapotíte a zkrátka si dáte pořádně do těla? Vsaďte na veslování, box, crossfit, TRX nebo funkční trénink.
Potřebujete komplexně posílit a protáhnout celé tělo? Věnujte se józe nebo pilatesu.
Vyberte si cvičení, která vás zajímají, a která vás budou bavit! Vždyť pohyb je mimo jiné i o zábavě!

MX14_LIFESTYLE_3-models-by-strength_hawaii_sm

7. Správný čas

Věnujte pozornost svému tělu a denní době, kdy je nejvíce aktivní. Máte nejvíce síly a chuti k dílu po ránu a považujete se za ranní ptáče? Pak pro vás není nic lepšího, než ranní trénink. Nebo patříte spíše mezi sovy a dáváte přednost večerním či odpoledním hodinám, kdy z vás cvičení odplaví pracovní stres? Věnujte se své pohybové aktivitě odpoledne nebo večer.

8. Osobní trenér

Jak jsme naznačili ve druhém bodě, poznejte výhody cvičení s osobním trenérem. Obzvláště v případě, že to se cvičením myslíte opravdu vážně a máte jasně stanovené cíle, jichž chcete dosáhnout. Odborně kvalifikovaná osoba dodá vašemu snažení nový rozměr a pomůže vám dostat se tam, kam sníte. U toho pohlídá, abyste vše vykonávali správně a s ohleduplností ke svému tělu – abyste jej nepřetěžovali a neubližovali si.
Kromě toho osobní trenér může významným dílem přispět i k motivaci a již zmíněnému sestavení tréninkového i stravovacího plánu a režimu.

trener

9. Inspirace

Podporujte motivaci a vyhledávejte nové podněty. Čtěte knihy, navštěvujte skupinové lekce, nebo různé semináře či školení, sledujte fitness videa, raďte se s odborníky. Sbírejte nové nápady a stimulujte své tělo stále jinými činnostmi tak, aby nemělo možnost si na žádnou z nich zvyknout.

10. Trpělivost

Každý profesionální trenér vám řekne, že zdravý životní styl a snaha o změnu stravovacích a pohybových návyků není záležitostí krátkodobou, ale že se jedná o běh na dlouhou trať. Tuto skutečnost je třeba pochopit, přijmout a nesnažit se ji obejít. Proto zapomeňte na super rychlé plány zaručující okamžité výsledky – výsledky se možná dostaví, rozhodně ale nebudou dlouhodobé. A s nepříjemným jojo efektem se přeci určitě potýkat nechcete, nebo ano?
Proto buďte trpěliví a vytrvejte. Mějte na paměti našich 10 rad, jak dosáhnout spokojenosti a úspěchu pravidelným cvičením, a sami uvidíte, že výsledky, které se časem dostaví, budou trvale udržitelné.

123

Jsme připravení. Kdykoliv budete mít dotaz či budete plánovat realizovat nové fitness centrum. Modernizujete stávající prostory nebo vytváříte novou funkční zónu? Sháníte stroje či jiné fitness vybavení? Kontaktujte nás. Připravíme pro vás fitness na klíč.  Vaše sny změníme v reálný fitness projekt a za 48 hodin představíme celé řešení.

Kontaktujte nás

Těšíme se na spolupráci s vámi,
3D FITNESS TEAM

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.