Jágr a jeho trénink – 8 věcí, které dělá jinak než většina

Nejspíš NIKDO na planetě nedal hokeji tolik, jako Jaromír Jágr. Trénuje (a vždycky trénoval) specifickým způsobem – některé metody přitom vypadají přinejmenším zvláštně. Ale fungují! Přečtěte si 10 zajímavostí o přípravě hokejisty s číslem 68 na dresu.

Nejspíš NIKDO na planetě nedal hokeji tolik, jako Jaromír Jágr. Trénuje (a vždycky trénoval) specifickým způsobem – některé metody přitom vypadají přinejmenším zvláštně. Ale fungují! Přečtěte si 10 zajímavostí o přípravě hokejisty s číslem 68 na dresu.
 
jagr4

1. Trénink vahou vlastního těla – Svět fitness znovu objevuje funkční trénink, Jarda Jágr na něj instinktivně sází desítky let. „Táta mě vždycky vedl k tomu, abych posiloval vlastní váhou těla. Žádné činky, ale dřepy, kliky a podobné cviky, to bylo to pravé. A dělal jsem jich fakt hodně. Nejvíc asi ve třetí třídě, dřepů mohlo být denně takových tisíc až dva tisíce, a k tomu ještě sto kliků,“ řekl v jednom rozhovoru. Dnes činky občas do ruky vezme, ve fitku se ale nikdy nenechá fotit.

2. Některé dny trénuje v olověné vestě. Váží dvacet kilogramů. Na brusle si páskou připevňuje dvoukilové zátěže. Individuální trénink natočil na video a ohromil jím hokejovou rodinu na svém facebookovém profilu.

3. Tréninky absolvuje v bruslích naboso (což bolí), jen na zápas nosí ponožky.

4. Chodí trénovat v noci. Měl a má klíče od všech zimních stadionů v místech, kde kdy působil. Není pro něho problém vyjet na led o půlnoci, jestliže má pocit, že to svému tělu ještě „dluží“.

5. Dříve než ve dvě hodiny ráno málokdy usne. Pravidelně ale spí po obědě.

6. Jako mladý hokejista se na tréninku a o přestávkách živil tatrankami, bábovkou nebo tyčinkami kit-kat. V lahvi míval výhradně coca-colu. Sladké má rád pořád, i když tolik sladkostí už nejí. V lahvi je voda nebo speciální energetický nápoj s mlékem a proteiny. Před MS v Praze zhubnul přibližně osm kilo.

7. Po zápase vždy jde na rotoped. Občas si k tomu přibere do rukou činky. Pokud je v utkání vytížený, vyjíždí únavu z nohou. Jestliže má pocit, že nestrávil na ledě dost času, každou minutu, která mu chyběla, šlape intenzivně na nejtěžší převod, pak pauza a znovu. Dokud si chybějící čas na ledě nedoplní.

8. Ví, že mu přibývají roky. Ale vzal si z toho to nejlepší – motivaci. „Je spousta mladých, který se chtějí dostat na tvoje místo a vyšoupnout tě, ty musíš těm útokům čelit. Pokud chce tělo víc vydržet, musí člověk trénovat víc než oni. Jen udržet krok je výzva,“ tvrdí. A fyzioterapeut MUDr. Pavel Kolář odhaduje, že v NHL může válet ještě minimálně dva roky a platným hráčem bude ještě dlouho.

Až budete se budete dívat na Jágra v televizi, zkuste u toho taky trochu zabrat. Cviky pro fanoušky vybral master trenér Petr Peč. Najdete je TADY.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.