Fitness trendy – Co je „IN“, kde a proč III
Jak jsme včera slíbili, tak také plníme. Dnes se podíváme na další tři oblasti, které ovlivňují současné evropské fitness.
Jak jsme včera slíbili, tak také plníme. Dnes se podíváme na další tři oblasti, které ovlivňují současné evropské fitness.
4. Osobní trénink, funkční trénink, domácí cvičení a služby mimo klub
Tobias Mews se velmi detailně zmiňuje na svém blogu na téma: „Vystupme z boxu“. Osobní trénink generuje v současné době dle statistik přibližně 8-11% obratu klubu. Funkční trénink, který začal svůj boom před 15 lety v USA, výrazně napomáhá k propagaci osobních tréninků, a to zejména díky novým pomůckám jako je TRX, lana, Kettlebells, GRAVITY on Total Gym, Power Bags a další. Tyto pomůcky vyžadují odbornou pomoc, pokud chceme provádět trénink bezpečně a správně. Nad rámec klasických služeb je potřeba začít vnímat možnosti spolupráce s klientem mimo zdi klubu. Například Health City se velmi intenzivně věnuje online tréninkovým typům či prodeji produktů a služeb pro své klienty. Než se začneme obávat odchodu klíčových trenérů, kteří pomýšlejí na to stát se Vašimi konkurenty, je zapojení jejich schopností i znalostí do online spolupráce velmi atraktivním návrhem.
5. Zdraví jako základ – změna pohledu klientů
Dobrou zprávou pro celý fitness průmysl je vzrůstající vnímání skutečnosti, že veřejný zdravotní systém není dlouhodobě schopný ufinancovat veškeré náklady spojené s podceňováním prevence a optimálního zdraví. Lidé jsou ochotni více investovat do svého zdraví a do péče zaměřené na upevnění fyzické kondice. Lidé si udržují lepší zdravotní stav i ve starším věku v obavách o ztrátu zaměstnání díky mladším kolegům. Kvůli zvyšujícímu se tlaku na trhu práce vzrůstá i potřeba vyšší mentální, fyzické a psychické odolnosti. Tato specifická skupina populace není primárně zaměřena na nejlepší cenu poskytovaných služeb, ale především na kvalitu výsledku vynaloženého úsilí.