Cvičení, která vás před svatbou dostanou do perfektní kondice

Pokud v životě existuje jediný čas, kdy chcete vypadat skutečně skvěle, je to přirozeně svatební den. Chcete se na svůj velký den dostat do špičkové kondice? Podívejte se na vyzkoušené tipy na předsvatební cvičení. Provede vás jimi náš skvělý trenér z 3D FITNESS Academy a čerstvý „ženáč“ Filip Raptopulos.

Pokud v životě existuje jediný čas, kdy chcete vypadat skutečně skvěle, je to přirozeně svatební den. Právě tehdy se budete nejvíc fotit a k těmto fotografiím se následně vracet celý život. Abyste na ně mohli být hrdí po celá desetiletí a pyšně je ukazovat svým dětem a vnoučatům, existuje jen jediná možnost. Vypadat na nich perfektně.

Prostředkem k úspěchu je vhodně sestavený trénink. A klíčem k němu je plánování. Poskytnout tělu dostatek času nejen na trénink, ale i odpočinek a také zotavení, je velmi důležité.

Intenzita je tím, na čem záleží. Když trénujete, soustřeďte se pouze a jen na trénink a vytěsněte z hlavy cokoliv dalšího. Snažte se cítit cvičení v cílových svalech a nenechte mysl cestovat, kam se jí zlíbí. Odpočívejte jen tak dlouho, dokud bude potřeba, a zkuste svůj trénink dokončit pokaždé o 2 minuty dříve. Soutěžte sami se sebou, vyzívejte se, ale bavte se u toho a tento proces si užívejte.

Chcete se na svůj velký den dostat do špičkové kondice? Podívejte se na vyzkoušené tipy na předsvatební cvičení. Provede vás jimi náš skvělý trenér z 3D FITNESS Academy a čerstvý „ženáč“ Filip Raptopulos.

Cvičení, která vás před svatbou dostanou do perfektní kondice_01.jpg

Zahrňte silový trénink

Pokud chcete získat silné a vyrýsované tělo, pak silový trénink nemá takřka konkurenci. Rýsování vyžaduje jednak budování svalstva, ale i pálení tuků. Čím více svalů budete vytvářet, tím více tuků se bude spalovat, a tím lépe budete vypadat. Zaměřte předsvatební cvičení na funkční pohyby s různými odporovými pomůckami, jako jsou kettlebelly, činkylodní lana. Jedná se o skvělé nástroje, stejně jako cvičení s vahou vlastního těla, při němž lze využít náročných poloh a pozic. „Pokud chci přenést nevěstu opravdu přes práh, musím být dostatečně silný. Váha nevěsty přitom nehraje tak velkou roli, někdy může hrát větší roli množství požitého alkoholu :). Protože i takový proutek, jako je moje žena Míša Raptopulu, se pak může, po pár Metaxách, zdát docela těžká. Takže klasický silový trénink (málo opakování, celotělové pohyby – dřepy, nadhozy, tlaky a tahy) určitě minimálně 2x týdně musí být, vysvětluje trenér Filip Raptopulos.

HIIT, mobilita i flexibilita

„Tento trénink se bude určitě hodit na svatební “juchání”. Pokud máte super DJ nebo živou hudbu, neutancujete to pouze se silovým tréninkem. Toto je víc než “tabata”. Tady se jedou bomby. Svatba je o párty a na párty se chce člověk předvést. Pokud nemá dostatečnou “fýzu” z HIIT cvičení (skupinové lekce: např. TRX, kruháče, spartan cvičení apod.) bude tancovat první 3 songy a “je po něm”. Ti, kteří tyto tréninky dobře znají, vydrží tancovat až do ranních hodin. A pořád budou mít co ukázat. A nebude to takový ten tanec, kterému já říkám areobic step touch, ale pojedou se kreace jako z “modré ústřice”, říká Filip, který má řecké kořeny, a tím pádem i tanec v krvi. „Důležitá je také Mobilita a Flexibilita – tyto dva základní komponenty tréninku využijete taktéž při různých tanečních kreacích. Vím, o čem mluvím, protože jeden z řeckých národních tanců, zvaných Zeibekiko, který se tančí právě na svatbách, je hodně o mobilitě. Polohy na kolenou v záklonu, velké rotace v kyčlích apod. jsou charakteristické,“ dodává. Ať už váš tanec bude jakýkoliv, je třeba být na něj připravený a v kondici.

Zajděte na pilates

Pilates je skvělý způsob, jak se protáhnout a posílit současně. Je oblíbený především u žen, které si ho nemohou vynachválit. Tím, že provádíte kontrolované pohyby, můžete pracovat jak na zpevňování jádra, tak i na celkovém zlepšování poloh těla a pohybových mechanismů. Pilates pracuje s celým tělem a na klouby a vazy přitom vyvíjí jen minimální zátěž, což představuje skvělou alternativu silových cvičení pro začátečníky i pokročilé sportovce. Pokud pilates provádíte opravdu správně, zjistíte, že se vůbec nejedná o snadné cvičení. Při pravidelných trénincích, vám budou odměnou skvělé výsledky a čím dál lépe vypadající postava.

Vyzkoušejte TRX

Závěsné systémy TRX jsou úžasné nástroje, díky kterým procvičíte své tělo mnoha způsoby a s různou intenzitou. Střed těla a hýždě zde pracují téměř v každém pohybu. „Jednoduché funkční pohyby, jako jsou dřepy, přítahy na biceps nebo triceps, jsou skvělé, ale jsou zde i možnosti obrácených přítahů i zdvihů, cviků na jedné noze nebo s jednou rukou,“ vysvětluje Filip Raptopulos. Na své si tak přijdou jak začátečníci, tak i pokročilí. „Nezapomeňte, že jakýkoliv pohyb můžete ztížit či zlehčit umístěním těla blíže či dále ke konstrukci,“ dodává. Držte si počet opakování daného cviku 10 – 15x a vězte, že vaše úsilí velmi brzy přinese toužené ovoce.

Cvičení, která vás před svatbou dostanou do perfektní kondice_02.jpg

 

Sprintujte

Máte rádi jógu, TRX a pilates? Nebojte se silově-funkčně-klidnou aktivitu proložit něčím svižnějším. Tréninky sprintů posilují střed těla, a navíc i plíce, ruce, břicho a nohy. Nejlepší způsob, jak si dobře zasprintovat, je najít trať nebo fotbalové hřiště, kde můžete postupně pracovat na zlepšování rychlosti. V začátku je dobré si zasprintovat alespoň 5× za sebou, což později můžete, současně se snížením doby odpočinku, zvýšit na 10-15 opakování. Zaměřte se na zvyšování rychlosti a snižování odpočinku mezi jednotlivými intervaly. Takový postup zajistí úžasně tónované tělo, o kterém jste vždy snili.

Pracujte se stresem

S plánováním svatby přichází spousta stresu, což zvyšuje hladinu hormonu kortizolu v těle. Ten je třeba odbourat. Nejen v tréninku, ale i v jiných oblastech života. Podle nedávných výzkumů se zjistilo, že zvýšená aktivita v HIIT a kardiu může být kontraproduktivní, když jste unavení a dočasně zmíněný kortizol taktéž zvyšovat. Proto nezapomínejte na relaxaci. Skvělým prostředkem, jak z těla odvést nahromaděné toxiny, je například hot jóga. Teplo spustí pocení, které se o všechno postará.

Pijte dostatek vody a nezapomínejte na vyváženou stravu

K předsvatebnímu tréninkovému režimu patří ještě něco dalšího. A tím je dostatečný pitný režim a vyvážená strava. Zdravé a kvalitní jídlo váš trénink podpoří a výsledky budou ještě lepší. Navíc pokud budete pít dostatek vody, pomůže vám to spálit více kalorií, zvýší to energetickou hladinu, umožní dodávání živin do svalů a zabrání dehydrataci organismu. Proto doporučujeme nosit s sebou vždy láhev s vodou, abyste měli neustálý přísun tekutin.

Mentální trénink

„Toto je speciální trénink. Na to by se dala napsat celá řada článků. To mi každý chlap potvrdí :),“ říká na závěr Filip Raptopulos.

A pokud jste ještě nepožádali, můžete se inspirovat…

Cvičení, která vás před svatbou dostanou do perfektní kondice_03.jpg

„BTW běžel jsem celý Sparťan s prstýnkem v elasťákách, zabaleným v potravinářské fólii.. Diamant a každá bažina byly velkou výzvou, ale nakonec to vše dobře dopadlo :). Bez tréninku by to určitě nešlo…a hlavně skončil jsem v top 100, takže jsem se úplně neloudal,“ vzpomíná s úsměvem na zásnuby Filip Raptopulos.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.