Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde

Jak je pro fitness centrum důležitá grafika a celková propagace? Ptali jsme odborníků na grafiku a design: MgA. Evy Hemalové a Romana Juráška z týmu 3D FITNESS.

Pořídit si vlastní fitness centrum s sebou nese kromě spousty radostí i něco málo starostí. Především v samotných začátcích. Zařizování věcí, které úplně tolik s fitness nesouvisí, totiž dokážou občas pěkně zatopit. Ale neztrácejte hlavu, od toho tu jsou profesionálové. Jednou z důležitých věcí, která vás bude provázet od počátku realizace fitness centra až po jeho každodenní běh, je grafikapropagace.

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (9).jpg

3D GRAFIKA, TVÁŘ VAŠEHO BUDOUCÍHO FITNESS CENTRA

První a také nejdůležitější krok, který budete hned na počátku vašeho projektu řešit, je grafický návrh interiéru. Kde budou jednotlivé tréninkové zóny? Jaké fitness vybavení včetně podlah se použije? V jakých barvách se celé fitness ponese a jaké prvky budou zdobit stěny, šatny či recepci? Promyslet se musí do detailu vše a návrh 3D vizualizace budoucího fitness centra vám podá přesnou představu.

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (4).jpg

„První nástřel grafiky je už v první 3D vizulizaci. Zpracováváme ji hned po navázání spolupráce - po osobní schůzce či zaslání materiálů pro zpracování projektu (fotky, půdorys s rozměry, představa o fitku – zaměření / muži, ženy / věk apod.),“ říká Roman Jurášek, specialista na 3D grafiku z týmu 3D FITNESS.

„Grafika se následně upravuje přímo na míru řešení a podle představ klienta. Silový motiv do posilovny, něco klidnějšího do yoga sálu apod. Mohou se přidat i motivační texty, barevně sjednotit interiér s logem atd. Společně s grafikou stěn se také snažíme graficky sjednotit barvy podlah, aby konečný výsledek byl co nejatraktivnější,“ dodává grafik.

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (3).jpg

LOGO A BRAND, KTERÝ VÁS ODLIŠÍ

Jak je to například s logem? Ne každý má hned v počátku realizace svého fitness vše promyšleno. Kvalitní logo vtiskne vašemu fitku identitu a zajistí mu zapamatovatelnost. Proto, pokud ho ještě nemáte, věnujte mu velikou pozornost. Protože logo vás bude doprovázet po celou dobu vašeho podnikání, bude vás prezentovat, bude to vaše osobní značka. A právě logo a jeho barvy budou souviset také s celým interiérem fitness.

"Často se stává, že klient vlastní logo nemá. Zde pak úzce komunikujeme, zjišťujeme jeho představu, filozofii, ideu a navrhujeme prvních 3-5 návrhů. Poté si klient vybere jeden návrh, který se na základě připomínek a korektur rozpracuje do finální podoby. V případě, že klient své logo má, použijeme jeho barevnost nebo vycházíme z design manuálu a navrhujeme další propagační materiály tak, aby vše korespondovalo s daným logem a corporate identity," vysvětluje grafička Eva Hemalová běžné postupy při spolupráci s 3D FITNESS.

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (2).jpg

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (6).jpg

Kompletní realizace fitness centra FIT4LIFE v Uherském Hradišti
včetně veškerých grafických prací, realizace 3D FITNESS.

JAKÉ DALŠÍ GRAFICKÉ MATERIÁLY JSOU POTŘEBA?

Logo včetně logo manuálu je základ. Další přichází na řadu propagační materiály. Vizitkami pro celý tým počínaje, přes brožurky a letáky s vašimi službami, nápojovým lístkem a jinými ceníky v recepci, až po webové stránky konče.

Co se týče interiéru, tak kromě počáteční 3D vizualizace, která dá realizaci jasný směr, to budou také grafické polepy na zdi, název a logo pro umístění jak v interiéru, tak i exteriéru, polepy na firemní auta a další  a další věci, které si budete přát.

bez grafiky a propagace 4.jpg

"V případě že klientovi realizujeme celé fitness centrum, grafiku řešíme průběžně v časovém pásmu mezi instalací nářadí, podlah a školení personálu a trenérů. Řeší se logo, velkoformátové tapety, velké a menší bannery na stěny, plakáty, 3D a 2D nápisy na stěny jak do interiéru, tak i exteriéru, letáky, prospekty. Řešíme i grafiku do fitness studií, které např. revitalizujeme či vybavujeme jednotlivými položkami nářadí," říká grafička Eva.

"Samotná výroba grafiky v tiskárně a následné umístění do prostoru fitka je v podstatě jednou z posledních prací společně s instalací zrcadel, před instalací strojů a vybavení," dodává 3D grafik Roman.

bez grafiky a propagace (1).jpg

bez grafiky a propagace 3.jpg

LZE SI NECHAT VYTVOŘIT FITKO SE VŠÍM VŠUDY?

Ano! Náš tým 3D FITNESS se přesně na takové komplexní služby zaměřuje. A to, že se o celý projekt stará jedna společnost, má ohromné výhody. Nedochází například ke ztrátě informací. "Vše si v týmu předáváme, komunikujeme a podporujeme se," říká Eva Hemalová. "Hlavní výhodou je, že táhneme za jeden provaz a díky tomu jsme schopni vytvořit ucelený a designově sjednocený koncept projektu," dodává Roman.

3D FITNESS nabízí jako jediná společnost na českém i slovenském trhu komplexní služby realizací fitness center. Od A do Z. Od navržení interiéru včetně případných stavebních úprav, 2D a 3D grafických materiálů, vybavení fitness centra nářadím, stroji i konstrukcemi na míru z vlastní dílny, přes možnosti financování, až po legislativní záležitosti, vhodné softwary a v neposlední řadě také profesionální školení personálu a trenérů. Nemusíte znát či umět vše, abyste se mohli věnovat tomu, co milujete. Od toho jsme tu my a se vším vám pomůžeme :).

Konzultace s 3D FITNESS

 

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (1).jpg

PROPAGACE, NESMRTELNÝ MARKETINGOVÝ NÁSTROJ

To hlavní, co vás bude dále čekat a vlastně i doprovázet po celou dobu fungování vašeho fitness je marketing a s ním související propagace. Lidé se o vás musí dozvědět. K tomu všemu poslouží kvalitně vytvořené propagační materiály v čele s webovými stránkami, dále váš tým a také různé zajímavé akce. Musí o vás být slyšet, musíte být vidět. K tomu všemu slouží jak jinak než sociální sítě. Instagram, Facebook a Youtube jsou těmi hlavními, které by vám při získávání nových příznivců a udržení těch stávajících neměly chybět.

Bez grafiky a propagace se žádné fitko neobejde (5).jpg

Spolupráce s grafikem na zpracovávání různých bannerů a letáků je určitě přínosná. Tyto materiály pak budou mít určitou úroveň, která vám přidá na profesionalitě. "Bannery na sociálních sítích jsou často amatérské nebo téměř žádné, a to je škoda především u fitek, která jsou jinak ve všech ostatních ohledech na vysoké úrovni," podotýká Roman Jurášek a dodává: "Stejný vizuální styl má vliv na to, že si to lidé spojí. Buduje se tím vaše značka a povědomí o ni. Na každém detailu záleží."

CO NAŠI ODBORNÍCI RADÍ NA ZÁVĚR?

"Aby si nechali poradit od týmu lidí, který má za sebou letité zkušenosti a nechali i tuto vizuální stránku odborníkům. Ať se zdá, že to dokáže udělat a navrhnout každý, tak ten "každý" nemusí mít zkušenost s použitím v exteriéru, v barevných kompozicích a ve spoustě dalších maličkostí, které dělají z vizuálu TO PRAVÉ OŘECHOVE," radí Eva Hemalová.

"Prvních 10 sec je  těch nejdůležitějších, abyste se rozhodli jestli se vám někde líbí či ne. Fitko by mělo být místo, kam se lidé vrací nejen kvůli sportu a ostatním lidem, ale i třeba proto, že se jim tam líbí a cítí se dobře i po vizuální stránce," říká Roman Jurášek. "Svou propagaci dělejte ve stejném či podobném stylu a na sociálních sítích se snažte být vidět, odlište se od ostatních a nebojte se udělat si ze sebe srandu."

 

Online nástroje pro vaše fitness. Poznejte profesionální propagaci

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.

Získejte E-Book zdarma

Zadejte svůj e-mail a obdržíte komplexní návod, jak bezpečně a úspěšně obnovit provoz Vašeho fitness centra.

Přihlášením souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a se zpracováním osobních údajů.