4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu

Chladná rána a temné večery důslednosti v tréninku příliš nepřejí. Úkolem osobních trenérů je proto motivovat a povzbuzovat každého klienta, aby pravidelně trénoval, dokonce i během mrazivých dnů. Jak tedy zajistit, aby byl klient v kondici i během zimní sezóny? Zeptali jsme se našeho trenéra z 3D FITNESS Žamberk, Jaroslava Cabalky, jak motivuje své klienty on.

Chladná rána a temné večery důslednosti v tréninku příliš nepřejí. Úkolem osobních trenérů je proto motivovat a povzbuzovat každého klienta, aby pravidelně trénoval, dokonce i během těchto mrazivých dnů. Během zimních měsíců je obzvláště těžké vyskočit ráno z postele. Tmavé a krátké dny omezují chuť na cvičení i ve večerních hodinách. Není divu, že právě v tomto období se hroutí plány na zdravý životní styl. Jak tedy zajistit, aby byl klient v kondici i během zimní sezóny? Zeptali jsme se našeho trenéra z 3D FITNESS Žamberk, Jaroslava Cabalky, jak motivuje své klienty on.

4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu_01.jpg

1. Vytvořte konzistentní plán

Toto roční období je plné nejrůznějších oslav a večírků. A to nemluvíme pouze o Vánočním čase. To vše představuje mnoho pádných důvodů, proč „výjimečně“ vynechat pravidelný trénink. Je však důležité pohlídat, aby se z onoho „výjimečně“ nestalo „pravidelně“. Proto je důležité, aby si klienti ve svém nabitém plánu udělali čas na pravidelnou fitness rutinu.

„Plánujte ji společně s nimi a postarejte se, aby k tréninkům přistupovali podobně zodpovědně jako k pracovním schůzkám, nebo posezením s přáteli. Ideálně si stanovte alespoň jeden den v týdnu, kdy se budete ve stejném čase potkávat. Pomůžete jim tak předejít výmluvě, že nemají čas. Ujistěte se, že si klient termín schůzky skutečně napíše a navrhněte mu, aby si daný den a hodinu dal také jako upomínku do telefonu. Na každé lekci také rovnou naplánujte další termín a ten si rovnou potvrďte. Když budete plánovat společně a s předstihem, bude tak pravděpodobnost zrušení lekce určitě nižší. Navíc podpora vašeho klienta a odpovědnost za pravidelné tréninky je klíčem k vzájemné důvěře. Jakmile se vám podaří vytvořit rutinu, bude existovat méně prostoru pro výmluvy,radí Jaroslav Cabalka.

4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu_02.jpg

2. Pobídněte je odměnou

Stejně důležité jako plánování tréninků je i diskutování o odměnách. Existuje mnoho typů odměn, o nichž můžete s klientem hovořit. „Zajímavý tip pro vás může být vytváření pravidelných zpráv o klientově pokroku. To může probíhat prostřednictvím fotografií mapujících situaci od počátku tréninku, nebo i třeba s pomocí jednoduchých testů na zlepšení síly či vytrvalosti,“ vysvětluje trenér a dodává: „takové odměny připomenou klientům, proč s tím vším vlastně začali, nakopnou je a budou motivovat k dalšímu snažení.“

Pomáhá i technika vizualizace. Rozviňte jejich představivost a vyprávějte jim o tom, jak úžasně budou vypadat ve společenských šatech. Nebo je navnaďte malým dárkem, třeba novou cvičební pomůckou, jakmile se dostanou tam, kam si určili. Ať už se bude jednat o cokoliv, je důležité dát klientovi něco, co jej bude motivovat k práci a snaze o dosažení stanovených cílů.

4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu_03.jpg

3. Změňte okolí

Pokud jste navykli klienta na prostředí domácí tělocvičny, vězte, že změna prostředí může sama o sobě zafungovat jako velký motivační prostředek. Zajděte společně do fitka, zaběhejte si spolu venku, nebo trénujte alespoň v jiné místnosti, než je klient zvyklý. Šokujte nejen klientovo tělo, ale nabízejte nové podněty mysli, aby byla stále svěží a natěšená.

4. Zkombinujte rutiny

Když cítíte, že klient začíná ztrácet zájem, mělo by být samozřejmým krokem, že se zeptáte sami sebe, proč tomu tak je. Nuda může vést k tomu, že klienti si spojí trénink s negativními pocity. Místo zábavy a vzrušení nastupuje povinnost či nutnost, kterou je třeba rychle překlenout, aby se mohli věnovat tomu, co mají skutečně rádi. Takový přístup může vést k tomu, že s tréninkem přestanou úplně. A to určitě nechcete ani vy ani klient. Co může klienta nudit? „Například opakovat každé setkání to samé cvičení. To je nuda jak pro tělo, tak i pro mysl,“ říká Jaroslav Cabalka. Proto se toho vyvarujte a připravujte klientovi pravidelně výzvu tím, že zkombinujete cvičení, která dobře zná a vytvoříte tak originální a zábavnou lekci, kde se přiučí zase něčemu novému. „Je potřeba, aby byla každá lekce vzrušující a s vědomím, že každou chvíli můžete klienta něčím překvapit. Střídejte kardio se silovým tréninkem, vzpírání s TRX, jógou či pilates, běh s HIIT nebo kolem. Pokud budete své klienty motivovat a překvapovat nečekanými tréninky, buďte si jisti, že se na každou další lekci budou jistě těšit,“ dodává trenér.

4 cesty, jak motivovat klienty, aby trénovali i přes zimu_04.jpg

„Není nic lepšího než mít spokojené klienty, kteří se k vám rádi vrací a vaše fitness lekce je baví. A to, i přes vzdálenost, kterou k vám musí někdy urazit, pokud nejezdíte naopak vy za nimi, nebo přes nepřízně počasí či zimní období. Když budete dobří v tom, co děláte, a budete své klienty dostatečně motivovat, odmění se vám nejen svým přístupem a odhodlaností, ale zajisté i pozitivní reklamou,“ dodává na závěr Jaroslav Cabalka z 3D FITNESS Žamberk.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.