Velká zpráva o konkurenci fitness v ČR

Tohle ani nemůže být příliš záživný text. Je totiž plný statistik a čísel, což je vždycky tak trochu – nuda… Jenže jde o hodně zajímavá fakta, pocházející z průzkumu trhu fitness, který realizovala Česká komora fitness. Takže tady je máte a dá se z nich vyčíst opravdu hodně.

img bs home2

Tohle ani nemůže být příliš záživný text. Je totiž plný statistik a čísel, což je vždycky tak trochu – nuda… Jenže jde o hodně zajímavá fakta, pocházející z průzkumu trhu fitness, který realizovala Česká komora fitness. Takže tady je máte a dá se z nich vyčíst opravdu hodně.

Největší procento respondentů provozuje centrum mezi 200 až 999 m2. Celkem jde o více než 50 %.

Největší procento center nabízí ve svých službách skupinové lekce (87,5 %), druhou nepočetnější skupinu služeb tvoří

posilovací stroje (celých 50 %), dále cardio stroje (necelých 49 %), nabídka funkční zóny (více jak 41 %). Významné zastoupení mají ostatní služby, mezi kterými ve většině případů nechybí solárium, výživové poradenství, ale také například individuální tréninky, trénink EMS, Power Plate, individuální lekce na strojích Pilates a další (dohromady 28,75 %).

V jedné pětině případů jsou v nabídce SPA a wellness služby (masáže, kosmetika, zábaly). Celkem se jedná o 21,25 %. Hranici 10 % přesahuje v nabídkách center ještě služba sauny, či parní kabiny (téměř 14 %). Spíše výjimečně jsou v ČR zastoupeny v nabídce fitness center služby raketových sportů (10 %), bazén (téměř 4 %) a míčové sporty (1,25 %).

V ČR je významně zastoupený privátní sektor, který v tomto průzkumu zastupuje 94 % respondentů. Neziskový sektor je pak zastoupen rovnými 6 %.

Bubu TOP 2013

Více jak 16 % oslovených klubů je součástí sítě klubů, která je tvořena 2 a více kluby. Na trhu však převládají kluby, které jsou nezávislé a to téměř 84 %.

Celkem 7,5 % respondentů také provozuje svůj klub jako franšízu konkrétní značky klubů. Většina respondentů provozuje zcela nezávislý klub a neplatí franšízovou licenci (více jak 92 %).

Cena členství se pohybuje od 299 Kč měsíčně po 5300 Kč za stejné období. Průměrná cena členství ve všech klubech v rámci průzkumu díky tomu činí 876 Kč.

Průměrná cena za vstupné činí 126 Kč. Nejnižší cena byla respondenty uvedena jako 30 Kč, nejvyšší naopak 1299 Kč. Data však nezohledňují, zda se jedná o vstup na hodinu, či den a co je v ceně zahrnuto.

c6ffb48d03b7e6165ad61d68402e0462

37 % center vykazuje své příjmy v řádu 500 tis. Kč až 5 milionů Kč ročně. 42 % center má mezi 1 – 10 spolupracovníky, 44 % pak mezi 11 – 50. Celých 45 % spolupracovníků má s centrem uzavřenou dohodu. Jen 22 % má pracovní smlouvu.
Poznámka: Vybraná data z průzkumu trhu fitness. Průzkum realizovala Česká komora fitness z.s. v období od 1. 1. 2014 do 31. 10. 2014 ve dvou vlnách. Data z průzkumu po první vlně byla představena na podzim 2014 na konferenci Kam kráčí české fitness. Následně proběhla druhá vlna, která doplnila počet respondentů. Data tak vycházejí z reprezentativního vzorku 80 fitness center v České republice.

Přečtěte si další zajímavé novinky, které vám pomohou s podnikáním v oboru fitness.

Stačí chtít.

Rádi vám poradíme
i s vaším fitness

Realizujeme úspěšná fitness centra. Při naší práci vytváříme příjemnou atmosféru s klienty u malých i velkých projektů.

KONTAKTUJTE NÁS
Business, Equipment, E-commerce, Academy, Gym
Rádi vám poradíme i s vaším fitness

Získejte E-Book zdarma

Zadejte svůj e-mail a obdržíte komplexní návod, jak bezpečně a úspěšně obnovit provoz Vašeho fitness centra.

Přihlášením souhlasíte se zasíláním obchodních sdělení a se zpracováním osobních údajů.