8 kroků k úspěchu ve fitness světě

Chtěli byste uspět ve fitness průmyslu? Stát se dalším velkým koučem, trenérem nebo výživovým poradcem? V dnešní době to není žádný problém. V některých případech je ale na místě použít „bohužel“. S boomem „fitness osobností“ na instagramu, facebooku a dalších sociálních médiích souvisí velká popularizace tréninkových a stravovacích programů „na míru“ a zdá se, že každý se cítí být kvalifikovaný na to poradit.

Ano, zdá se, že trh je přesycený. Nenechte se ale odradit. S trochou odhodlání, tvrdé práce a zdravými obchodními dovednostmi můžete ve fitness světě prorazit jako solidní a poctivý podnikatel. Přinášíme 8 kroků, které vám k tomu dopomohou. Férově, postupně a jistě.

1. Využívejte matematiku

Podnikatelé ve všech průmyslových odvětvích otevírají své provozovny s vášní pro to, co dělají. Vášeň ale nestačí. Když si nebudete umět spočítat náklady, výnosy a ostatní důležité položky, můžete bohužel velmi brzy přijít doslova na buben. Proto předtím, že budete bez rozmyslu investovat do fantastických webových stránek nebo perfektního nového studia, spočítejte si, jestli na to vůbec máte a kdy se vám investice může vrátit.

2. Dejte vědět o svém umístění

Rozhodující je i místo. Je jasné, že když začínáte, nebudete mít pravděpodobně finance na pořízení si prémiového studia v centru města. Proto se zaměřte na místo, které bude snadno dostupné (i pěšky), viditelné a cenově přijatelné. Na online provozovnu zapomeňte – alespoň ze začátku. Pokud chcete získat klienty, musíte s nimi komunikovat osobně. Do online oblasti se vyplácí proniknout až poté, co lidé vědí, kdo jste a znají vaše jméno.

3. Pište, volejte, mluvte

Vybrali jste místo, upravili jej k obrazu svému a nyní jste konečně otevřeli. Přichází pravý čas na to, začít hledat klienty. Pokud jste nikdy nevěděli, jak těžké je rozjet vlastní podnikání, zjistíte to právě teď. Za stabilní klientelou se skrývá řada dřiny a práce, spočívající v obvolávání lidí, psaní e-mailů, roznášení letáků, vylepování plakátů, pořádání akcí ideálně zdarma apod.

4. Víte, co jste a co nejste

Předem si ujasněte, na co konkrétně se chcete zaměřit. Chcete trénovat sportovce, běžné cvičence nebo obojí? Specializujete se na stravování nebo trénink nebo kombinaci obojího? Jak definujete svůj přístup ke zdraví, kondici a výkonu? Nikdy se nemůžete zavděčit všem a taky nemůžete stihnout všechno. Co byste ale měli udělat, je dokázat shrnout, čím se zabýváte, v několika krátkých větách. Udělejte si v tom jasno hned od začátku a budou v tom mít jasno i vaši klienti.

5. Vytvořte si svou značku

Jakmile se ve fitness průmyslu trochu zabydlíte, začněte pracovat na budování vlastní značky. Jednak se v tom skrývá určitá prestiž a také se ještě více zapíšete do povědomí klientů. Rozmyslete si ale velmi dobře, co budete prodávat. Jakou hodnotu chcete vnést do života svých klientů? Proč by vám měl někdo dát přednost před konkurencí? Na tyto otázky si musíte umět odpovědět co nejdůsledněji. Většina lidí nebude kupovat něco, o čem nebude přesvědčená. Tedy ani vy nemůžete prodávat něco, o čem nejste přesvědčení.

6. Žádné lži a výmysly

A když už se rozhodnete, pozor na lživou reklamu a nepravdivá tvrzení. Prodávejte férově a budete mít i solidní klienty, kterým budete moci důvěřovat.

7. Více prodejních kanálů

Webové stránky, e-maily, letáky, doporučení přes známé, a dokonce i placené reklamy ve vyhledávačích. To všechno jsou životaschopné marketingové nástroje, ale žádný z nich nebude stačit jako jediné řešení. Pokud chcete vybudovat stálou klientelu, musíte marketing praktikovat prostřednictvím více kanálů. Nejednejte proto s marketingovými „guru“, kteří tvrdí, že pouze jedna marketingová taktika je tajemstvím vašeho úspěchu. Jsou pak stejně špatní jako on-line „trenéři“, kteří tvrdí, že jedno jednoduché cvičení nebo vylepšení diety, přinese během týdne skvělé výsledky. Vyzkoušejte všechny čestné marketingové metody, které lze najít. Podle průběžných výsledků můžete tento proces nadále vylepšovat a buďte si jistí, že přinese své ovoce.

8. Malé kroky vedou k velkému úspěchu

Vaším prvním cílem by nemělo být vydělávání milionů. Trenérské živobytí by se hlavním zdrojem obživy, ze dne na den, ani stát nemělo. Ačkoliv je to váš primární cíl. Místo toho všeho, se zaměřte na malé kroky, které budou k hlavnímu cíli postupně směřovat. Proveďte například 5 nutných telefonních hovorů, napište další e-mail, cvičte s jedním klientem, který vám věří… Právě to přináší skutečné výsledky. Počáteční fáze podnikání jdou zpravidla jen velmi zřídka podle plánu, pokud se ale díky krátkodobým nutným úkolům soustředíte i na dlouhodobé cíle, určitě se k nim brzy přiblížíte.

(Navštívili jste 64 x // dnes jen 1 x)

Staňte se našimi skalními fanoušky a pošlete článek dál. Uděláme 10 burpees navíc.

Publikováno: 7.1.2018

Tohle už jste četli?

  • 6 předností, které přináší časné vstávání6 předností, které přináší časné vstávání • za týden 160x • Pokud patříte mezi jedince, kteří milují ranní vstávání, pak vězte, že tento životní přístup přináší řadu benefitů.
  • Cviky na Total Gym - komplexní funkční trénink celého tělaCviky na Total Gym – komplexní funkční trénink celého těla • za týden 50x • Total Gym je tréninkové, které využívá vlastnosti volné kladky a nakloněné roviny pro cvičení s vlastní vahou těla jednotlivce.  Total Gym vám svými cvičebními možnostmi nahradí celou posilovnu. Jak funguje Total Gym? To...
  • Studio ŽAMBERK - navštivte náš showroomStudio ŽAMBERK – navštivte náš showroom • za týden 47x • V Žamberku provozujeme vlastní fitness studio. V současné době si můžete vybrat z více než 30 lekcí týdně a mezi základní formy cvičení patří: Indoor Cycling (Spinning), TRX – funkční trénink, Pilates, GRAVITY – funkční trénink...