5 kroků, které vás udrží na podzim i v zimě v kondici

Obáváte se, že s odchodem léta zmizí i vaše kondice? Chovejte se stejně a udržujte se ve formě i během chladných měsíců!

Podzim je tady. Dobrou zprávou je, že nastává čas na to, abyste se oblékly do krásných nových bot a oblečení, které jste pro tuto dobu schraňovali. Špatnou zprávou je, že se musíte připravit i na každoroční nápor zimních bouří stejně jako na to, že v záležitosti sportu nastane jako každoročně určité nespecifikovatelné bezvětří, protože vás jistě skolí nějaké to nachlazení… Ale nemusí tomu tak být. Nebo alespoň ne tak úplně. Nedejte chřipce šanci a podejte imunitnímu systému pomocnou ruku. Samozřejmě tím nemyslíme zdvojnásobit denní dávku šumivého vitaminu C.

222

Rob Hobson, nutriční terapeut působící ve společnosti Healthspan, autor knihy Detox Kitchen Bible Cookbook (Detoxikační kuchařská bible) a osobní trenérka Mollie Millingtonová sdílejí špičkové tipy pro cvičení a vylepšení stravy, díky nimž se svěží a fit udržíte i v zimě.

1. Přijměte změnu ročních období

Zdravá a vyvážená strava je klíčem k dobrému zdraví. Je pro vás snazší jíst zdravě v létě? Přechod na zimu nemusí nutně znamenat, že všechny zdravé návyky musí skončit v propadlišti dějin. „Vyměňte berries a saláty za kořenovou zeleninu, jablka a hrušky, které jsou stejně zdravé,“ říká Rob. „Problém je v tom, že chladné počasí a temné večery často probouzejí chutě na jídla, která se nám líbí vizuálně.“

Smoothies stále představují skvělý způsob, jak vyřešit snídani a vajíčka a kaše jsou zase perfektní, pokud hledáte něco, co vás zahřeje. Zkuste „ohřát“ večerní saláty začleněním vařených celozrnných obilovin. Dopřávejte si vývary, krémové polévky, kde místo smetany použijete třeba jogurt, zapékejte a duste zeleninu a dávejte ji jako přílohu k masu nebo ji jezte jen tak samotnou. „Mrkev, dýně, červená řepa – podzimní sezónní zelenina je stejně krásně barevná jako ta letní a tato ´duha na talíři´ je skvělým způsobem, jak zajistit dostatečnou konzumaci nezbytných živin.“

2. Používejte doplňky stravy chytře

Mnozí z nás řeší problém, až když nastane. To se týká i doplňků stravy – například vitamin C začneme užívat až tehdy, kdy se skutečně necítíme dobře. Imunitní systém ale nejlépe funguje, když je podporován nepřetržitě. Začněte proto užívat multivitamin, když vám nic není a cítíte se zcela zdraví a v pohodě.

„Pokud chcete, aby vás imunitní systém podržel v období zimních chřipek a nachlazení, musíte si uvědomit, že nelze posílit imunitní systém jako takový, ale zvýšit jeho výkonnost a schopnost odvádět svou práci tak, jak se patří,“ vysvětluje Rob. „Obecně platí, že multivitamin a minerální látky jsou dobrým a cenově dostupným způsobem, jak vyplnit jakékoliv nedostatky ve stravě a dodat živiny tradičně spojované s posilováním imunity, jako je zinek a vitamin C i v zimním období postrádaný vitamin D.“

3. Nešetřete ostrým kořením

„Tato sezóna vydatných polévek, pečení a dušení představuje skvělou možnost, jak si příjemně okořenit život zařazením rozličných druhů koření. Inspirujte se u oblíbených obchodních řetězců a zařaďte ostré koření do teplých nápojů, smoothies, polévek i třeba sušenek a dalších pečených sladkostí. „Jsem velkým fanouškem kořenění po celý rok. Příležitost se nabízí v každém pokrmu či nápoji,“ říká Rob. „Koření nejsou pouze dobrým zdrojem minerálů, jako je železo, hořčík a vápník, ale mnohá z nich obsahují i protizánětlivé sloučeniny, jako je kurkumin, který najdete třeba v kurkumě.“

4. Zkuste odpolední cvičení

Pravidelná fyzická aktivita významně podporuje přirozenou obranyschopnost organismu. Pokud víte, že temná rána a večery vás od pohybu odrazují, změňte svůj tréninkový režim a centrujte jej do poobědního času a brzkého odpoledne. Podívejte se na odpolední lekce v nedalekých fitness centrech nebo si běžte zaběhat.

Pokud se vám nechce opouštět kancelář, vyzkoušejte HIIT a jógu a ušetřete čas i peníze využitím nezměrných možností fitness videí na YouTube. „Na mých webových stránkách (ptmollie.com) najdete až 100 volně dostupných tréninků, pro jejichž provádění nepotřebujete žádné nebo jen minimální vybavení a pomůcky. Každý trvá přibližně 15 minut, takže si v klidu stihnete zacvičit třeba během polední pauzy, a navíc můžete zapojit i kolegy,“ říká Mollie.

5. Nedovolte, aby vás zastavilo počasí

Investujte do vhodné obuvi a nepromokavé bundy a už se nebudete muset bát, že vám plánovanou procházku překazí nepřízeň počasí. I pokud to do práce máte moc daleko nebo se jedná o cestu, kterou není bezpečné či možné absolvovat pěšky, má Mollie řešení: „Zkuste vstát o něco dříve a využít půl hodinku před zahájením pracovní doby k tomu, abyste se rychle procházeli kolem budovy, kde pracujete.“ Pokud šetříte na Vánoce, pak vězte, že dlouhé víkendové procházky jsou skvělým způsobem, jak ušetřit a ještě se skvěle pobavit. „Sporttester, krokoměr nebo jakýkoliv podobný monitoring aktivit či telefonní aplikace počítající kroky apod., se může rovněž stát dobrým motivátorem,“ dodává Mollie.

Uložit

Uložit

(Navštívili jste 57 x // dnes jen 1 x)

Staňte se našimi skalními fanoušky a pošlete článek dál. Uděláme 10 burpees navíc.

Publikováno: 8.11.2017

Tohle už jste četli?

  • 4 schopnosti nejlepších trenérů4 schopnosti nejlepších trenérů • za týden 166x • Představujeme vám 4 schopnosti, bez kterých se ti nejlepší trenéři neobejdou. Interakce a motivace během lekce lze totiž dosáhnout mnoha způsoby..
  • Pilates cviky pro začátečníkyPilates cviky pro začátečníky • za týden 134x • Pilates je cvičení pro zdraví a krásné držení těla. U pilates nezáleží na vašem věku ani proporcích. Každý cvičí podle své kondice a možností. Jde o desítky let prověřené a propracované cvičení, které využívají také mnohé celeb...
  • Studio ŽAMBERK – navštivte náš showroomStudio ŽAMBERK – navštivte náš showroom • za týden 86x • V Žamberku provozujeme vlastní fitness studio. V současné době si můžete vybrat z více než 30 lekcí týdně a mezi základní formy cvičení patří: Indoor Cycling (Spinning), TRX – funkční trénink, Pilates, GRAVITY – funkční trénink...